Classic Honda Club Norway

Honda Cafeèn - Diskusjonssforum => Honda Cafeèn => Emne startet av: SveinT på 19. Desember 2010, 14:47:02

Tittel: MC-FORSIKRING
Skrevet av: SveinT19. Desember 2010, 14:47:02
Her kan du dele dine erfaringer når det gjelder dine MC-forsikringer.

Som de fleste forumbrukere her vet,
så er CHCN tilsluttet LMK med 10 personer som foretar besiktigelse.
Dette er jo kun for medlemmer (http://www.classichonda.no/website.aspx?displayid=5559), så jeg henviser til medlemsbladet vårt for informasjon.
Det beste og komplette alternativet for deg som eier kjøretøy, 30 år eller eldre.

http://www.lmk.no/forsikring
http://www.lmk.no/images/doc/lmk-brosjyreaugust2009.pdf

-----------

En alternativ aktør har vært på markedet de siste år,
Bilsport & MC.  http://www.bilsport-mc.no (http://www.bilsport-mc.com/no/)

Disse har også gunstige betingelser, og kan være et
alternativ for dem som ikke eier en mc eldre enn 30 år.
De tilbyr også "Flerforsikring" og "Garasjeforsikring".
Det er foreløbig ikke så mye informasjon å finne om dette
på selskapets websider, så det er mulig at dette er ganske nytt.
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: airone14. Januar 2011, 15:38:24
La akkurat på telefonen med kundebehandler i Gjensidige, etter å ha fått ordnet forsikring på nyinnkjøpt 83mod VF750S.
Det er ikke skilt på sykkelen, og forsikringen gjelder brann/tyveri av MC + deler begrenset oppad til 30.000kr.
286kr for 1år.
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: SveinT15. Januar 2011, 12:19:01
Jeg har mine V4 sykler i Bilsport & MC, da de ikke er 30 år ennå,
pluss en 1977 mod som skal bygges, og "garasjeforsikring" ligger på det nivået du beskriver.
Bra at andre selskap følger opp litt , så blir det litt konkurranse  ;)
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: CBBC28. Januar 2011, 14:35:05
Jeg har bare gamlinger og sparte mange kroner ved å flytte over til LMK (Tennant).
Men mest av alt er det jo slik at den forsikringen gir mye bedre tjenester hvis uhellet først skulle være ute. Hjemtransport, opphold + +.  ;D
Nå er også reglene for besiktigelse og godkjenning blitt mye enklere. Kjøretøyet kan besiktiges (bevitnes) av en annen person som har hatt LMK-forsikring i minst ett år (tror jeg det er).
Den delen av jobben går derfor som regel veldig greit. Så må skjemaer og dokumentasjon via en av CHCN- sine forsikringskontakter for å bli oversendt videre. For min del gikk dette greit og kjapt.
Anbefales  :)
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: SveinT17. Februar 2012, 17:27:49
Jeg leser at det har skjedd litt av hvert når jeg hopper fra førstesiden
på classichonda.no og inn på forsikringsinfo. Tennant etc,
Men hva er det som egentlig ligger bak alt det her?
(Jeg har ikke forsikringer via LMK)

Nå har jeg brukt, som nevnt tidligere i tråden, Bilsport & MC (http://www.bilsport-mc.com/no/) i flere år.
To av mine V4 er ikke 30 år ennå (selv om det ikke er så langt unna)
og betaler under 1400 i året for dem hver. Med full dekning,
pluss en veteran Suzuki 750 på opplag som koster lite
og ingenting å ha oppbyggingsforsikring på.
Det skal sendes inn bilder også her, om de ikke har endret på noe.
Jeg sendte inn bilder slik jeg vet det gjøres med LMK forsikringen.

Mulig jeg hadde spart litt til på en totalpakke med bil og alt annet,
da jeg bruker NBBL forsikring til dette.

Det ligger jo en online kalkulator på Bilsport-MC.
Er det noen som har sammenlignet tilbud, erfaringer etc,
så hadde det vært interessant å lese.
Forsikring er jo ikke bare summen på giroen, men hva den inneholder av vilkår,
og hva som skjer og ikke skjer hvis man får bruk for den..
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: SveinT30. Oktober 2012, 23:43:14
"Pressemelding"

Bilsport & MC avvikles i Norge

Bilsport & MC Spesialforsikring har siden 2010 som kjent fungert som et eget brand under Tryg Forsikring,
som har spesialisert seg på forsikring av motorsykler.

Tryg Forsikring har nå besluttet å avvikle den norske delen av Bilsport & MC. Årsaken til dette er at konseptet
ikke har de samme forutsetningene for å drive lønnsomt nok i Norge som det har i Sverige, samt at Tryg Forsikring har egen MC-forsikring.
Selskapet har derfor funnet det mest hensiktsmessig å overføre den norske porteføljen til Tryg.

Det er ikke gitt noen dato for avviklingen, men det vil skje så raskt som praktisk mulig. Nytegning av forsikring i Bilsport & MC stoppes allerede i dag.

Kundesenteret vil bestå så lenge det er løpende forsikringer i Bilsport & MC. Skadene vil fortsatt bli regulert og oppgjort på vårt skadesenter.

Vi regner med å bruke hele 2013 på å konvertere kundemassen over til Tryg, og vi skal selvsagt sørge for at kundene blir godt ivaretatt i prosessen.
Vi er sikre på at kundene vil bli like fornøyde i Tryg som de var i Bilsport & MC.

Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: airone24. August 2013, 11:30:46
Jeg har måttet flytte mine Vfer etter at  bilsport og MC la ned.
vf750s 1983modellen går som veteran, og da kom det seg på under 800,- for full kasko og verditak på 35000,-, mens 1984mod vf1100S kostet 1/3 av gjensidige i tryg (1300,-) og blir der til neste år. da får jeg visstnok samme pris på den som på 750Sen i gjensidige, pga veteranstatus...
Men da er det kanskje på tide å få flytta syklene til LMK-forsikring uansett....
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: SveinT24. August 2013, 19:34:45
hei,
ja da må du velø ha vært betalende medlem i en LMK-tilsluttet klubb i minst 1 år,
for å kunne få vurdert søknaden med bilder, og anbefaling fra eksisterende LMK medlem.

Jeg synes du har ordnet en bra forsikringsordning, når du betaler så lite som du gjør utenom LMK !  :)

Jeg registerte samme type VF750 hos IF i mars, men måtte opp i over 2000 kr for full dekning.
Kan legge til at jeg da hadde flere år opptjent maksbonus.
Men det spilte ikke så mye rolle, jeg skulle bare registere den siden den sto avskiltet i 2012,
da dette kreves for å søke den forsikringen jeg skulle ha hos LMK via classichonda.no
Så overføre den til LMK. Så det ble bare 2 mnd forsikring hos IF.
Ikke noe forsikringstilbud å skryte veldig av , det jeg fikk hos IF, var også tidligere kunde
i mange år og bygde bonus før jeg overførte alt til Bilsport & MC i 2009.
Min 750 har jeg eid i 11 år...  Tiden går !  ;D
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: hsverre05. September 2013, 20:29:25
Det ringte en kar fra LNK/Watercircle forsikring og ville ha en oversikt over forsikringene mine for å gi meg ett godt tilbud.

Jeg sendte oversikt over alle tre motorsyklene og fikk tilbakemelding om at de ikke kunne forsikre bare mc.

Er det noen andre som har erfaring med dette? Trodde LMK forsikret veteransykler.....
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: SveinT05. September 2013, 21:01:45
Jeg kan ikke ta dette på rams, men dette står hos LMK
Leser du siden ned bør du ha fått info nok,  http://lmk.no/forsikring

http://www.watercircles.no/ fungerer jo også som vanlig forsikringsselskap til Hvermansen,
men LMK via tilsluttede klubber er jo en spesialforsikring  :)

Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: CBBC02. Desember 2013, 14:21:58
Jeg har kun mc-er forsikret gjennom LMK (tidligere Tennant, nå WaterCircles).
De har aldri antydet at jeg må forsikre mer enn mc.  Men dette henger nok sammen med at min forsikring er tegnet som en del av at jeg er medlem i en LMK-tilskuttet klubb (CHCN).

I pris + forsikringsytelser/betingelser så tror jeg ikke noe selskap konkurrerer med LMK. Det er jo totalprisen målt opp mot hva du faktisk får når uhellet er ute, som teller.
Ikke hvor billig du kan få det - under forutsetning av at du aldri får bruk for forsikringen   ;)

Denne tiden av året vi er inne i nå er uansett riktig tidspunkt for å sjekke hva som er rett forsikring for deg !
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: SveinT02. Desember 2013, 15:43:51
..og egentlig er vi forsikret hos IF, via nettverk ...   ;D

http://www.watercircles.no/om-oss/forsikringsgiver_og_formalia
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: Esp1Holm27. Mai 2014, 16:58:43
Tolker jeg dette riktig så har vi tilgang til LMK-forsikring via CHCN uten også å være medlem i NVMC/LMK, dvs vi trenger ikke medlemskap der også for å få LMK-forsikring?
At CHCN er tilsluttet LMK er tilstrekkelig.

Kan dette utdypes...
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: Storeulv05. Mai 2015, 22:26:01
Tegna forsikring på min nyinnkjøpte GL1200 Aspencade 86 modell i dag. Har Tryg på alt annet så lot de få den foreløpig for å få mc omregistrert. Imidlertid skulle de ha 3900 i året med full kasko, og da ga han meg visstnok 50% startbonus. Jeg synes dette er veldig dyrt siden det er over 10% av hva jeg ga for sykkelen. Hører om andre som betaler rundt 1000-lappen....

Noen som har tips om hvem jeg kan ringe for bare å forsikre Vingen?
Neste år er den veteran så da regner jeg med at den hopper fort over til LMK-forsikringa.
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: SveinT10. Juli 2015, 21:26:50
Ikke akkurat MC forsikring, men mer et tips om bilforsikring etc...  

Jeg har en bil som med delkasko og mange år med opptjent 75% bonus nå havnet på 4000 / år.
Hos f.eks Vardia kom den på ca 2600 / år.   Watercircles, LMK selskapet er også inne,
men denne kvelden var det noe datafeil der, så jeg fikk 4 svar i stedet for 5.
Men alle rimeligere enn der jeg hadde bilen nå.

https://www.penger.no/forsikring/bilforsikring/
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: SveinT10. Juli 2015, 21:34:12
Sitat
Storeulv skrev:
Neste år er den veteran så da regner jeg med at den hopper fort over til LMK-forsikringa.

Det er ikke noen "automatikk" i det med LMK-forsikring.
Det stilles krav til bruk, hvordan den fremstår osv, søknad sendes via klubben med evt anbefaling til LMK,
Du kan lese mer her:
http://www.lmk.no/forsikring

Selv har jeg brukt Codan tidligere, de har vært rimelige på veteranforsikring, rett under 1000kr / år,
Det må sendes inn bilder av kjøretøyet og div opplysninger i søknad.
Tittel: Sv: MC-FORSIKRING
Skrevet av: SveinT09. Januar 2016, 14:32:09
Dette datt ned i eposten min i går fra Classic Suzuki klubben,
og skrivet deler jeg gjerne omgående.
Infoen kommer nok i medlemsbladet senere.
-----------------------------------------------------------

Hei!

Vedlagt følger et viktig informasjonsskriv knyttet til LMK-forsikringen.
Dette er et forhold som allerede fremgår av vilkårene,
men praksis viser at det nok er en hel del som ikke er klar over elementene
knyttet til en eventuell underforsikring.

All den tid dette er et forhold knyttet til eieren av kjøretøyet,
er det viktig at man til enhver tid har angitt korrekt øvre forsikringssum.

Mange kjøretøy har de senere år hatt en formidabel prisvekst,
og visse modeller kan nok tiltenkes en rolle som rene investeringsobjekter.
Derfor blir det viktig at eierne av slike kjøretøy følger ekstra godt med.

Det hadde vært flott om denne informasjonen blir distribuert på klubbenes nettsider,
medlemsblader eventuelt i andre publikasjoner.
Dette i håp om at denne informasjonen blir gjort
tilgjengelig for samtlige med LMK-forsikring.

På forhånd takk!

Med vennlig hilsen
Stein Christian Husby
Generalsekretær
LMK

=============================================================

VIKTIG MELDING til alle som har LMK-forsikring!

Verdifastsettelse:
I den senere tid har markedsverdien på en rekke veterankjøretøyer steget kraftig.
For at du skal unngå underforsikring på kjøretøyet ditt, er det viktig at du følger med
på verdiutviklingen og melder fra til LMK når du mener det er behov for å øke verdien.

Som kjent deler vi Helforsikring og Blivende Klassiker inn i to grupper;
kjøretøyer med verdi inntil kr 250.000,- og de med høyere verdi.

Både for kjøretøyer i gruppen inntil kr 250.000,- hvor verdien øker utover maksimalgrensen
og kjøretøyer i gruppen over kr 250.000,- som øker utover den satte verdien,
må eier selv passe på og melde fra til LMK dersom man mener at markedsverdien
på kjøretøyet har oversteget maksimalgrensen for premiens beregning.

La oss ta et eksempel:
Da forsikringen ble tegnet, var forsikringssummen på kjøretøyet satt til kr 400.000,-.
Nå, en del år senere har markedsverdien øket til kr 800.000,-.
Dersom ikke eieren av kjøretøyet sørger for å øke forsikringssummen til kr 800.000,-
og det inntreffer en skade, vil maksimalt erstatningsbeløp være kr 400.000,-.

Ved en mindre skade, la oss si på kr 100.000,-, kan erstatningen fra forsikringen bli avkortet til kr 50.000,-.
Dette fordi maksbeløpet på kr 400.000,- nå er 50 % av kjøretøyets verdi.

Eieren er altså selvassurandør for halve kjøretøyets verdi,
og eieren må derfor selv stå for sin halvdel av skadekostnaden.

Det er eierens fulle ansvar å sørge for at kjøretøyet til enhver tid har korrekt forsikringssum.
Forsikringssummen vil ikke representere forsikringsverdien ved en eventuell skade.
Summen angir kun maksimal forsikringsverdi.

Forsikringsverdien ved skade tilsvarer markedsverdien vurdert på skadetidspunktet.
Med markedsverdi menes normal omsetningsverdi i Norge, godkjent av forsikringsselskapet.

Der det kan være grunnlag for avvikende forsikringsverdi internasjonalt,
vil den internasjonale forsikringsverdien kunne legges til grunn såfremt dette
kan dokumenteres av forsikringstaker.

Vi anbefaler at du tar en titt på forsikringspolisen din og kontroller om markedsverdien
på kjøretøyet ditt er korrekt.
Er du i tvil om verdien, så kan du sikkert få hjelp til fastsettelse av denne
ved å kontakte din LMK-tilsluttede klubb. Verdien endrer du ved å melde fra til LMK.

Vennlig hilsen
LMK