7
« Nyeste innlegg av Håkon på 06. Mars 2021, 21:38:32 »
Det kan være vanskelig å lese kode på eldre brukte skåler, de mister fargen og blir mørkere av olje og varme. Hvis noen virkelig har lagt inn de tykkeste svarte skålene,mens de riktige skal være de tynneste gule, så burde lager/veiv se dårlig ut, om de hadde vært kjørt. Men vet ikke om motor har gått ? Jeg har engang mottatt en nyskrudd motor hvor det har vært gjort lagerbytte uten hensyn til å montere riktige skåler, da var det såvidt en kunne tørne motor, det går trangt,med liten plass til olje. Jeg byttet til riktige lager og den var igjen ok. Jeg redder eldre brukte gode lagerskåler, som mangler fargekode, ved å måle tykkelse og merke de tilbake med riktig farge og de er like gode, hvis lagermetall er ok. Ser det er ikke gule skåler fra DSS akkurat nå. Du kan også verifisere toleranse ved å bruke plastigauge for å sjekke toleranse på de lagrene du har.