Nyeste innlegg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
91
Nye medlemmer / Nytt medlem fra Bardufoss
« Nyeste innlegg av Solemski 04. Juni 2018, 20:08:57 »
jeg har vært så heldig å fått kloa i en CB350four. storfornøyd med sykkelen 8)

noen som kan hjelpe meg med hvilken årsmodell den er?, det står i vognkortet at den er registrert i 76 men da er det tydeligvis en overligger eller noe. Rammenr. er 1082544. det står også MFG.YEAR 197(men så mangler siste tallet)

Mvh Alex
92
Honda Cafeèn / Sv: kamkjede cb 1100f
« Nyeste innlegg av Lars 23. Mai 2018, 09:13:28 »
Hei Rune,
Takk for delt informasjon. Jeg har aldri lest noe sted at du skal justere dette mens motoren går, da står jo registerkjedet og slår. Det er mulig at det fungerer med en perfekt synkronisert motor, slik at ingen sylindre jobber mot hverandre og skaper ujevn gange, som medfører at kjedet kommer i større bevegelse. På din sykkel har du vel kjede både i fra veivakselen og opp til kammen og så et mindre over til neste kam.

Dog har jeg testet dette på en 70-talls sykkel, når motoren går. Måtte legge et svakt press på bolten som presser inn kjedestrammeren, for så å feste den. Da ble det brukbart, men jeg har aldri siden brukt metoden.

På andre sykler, som CB750 fra 70-tallet, skal veivakselen dreies til festet til fjæra på fortenningsmekanismen er synlig i kikkehullet for merket for tenningen er. Dvs. litt forbi TDC punktet.

Lars
93
Honda Cafeèn / kamkjede cb 1100f
« Nyeste innlegg av SC 11 22. Mai 2018, 18:07:00 »
Hei,her om dagen syntes jeg at det rasslet vel mye av kamkjeden på min -83 mod cb 1100f,så jeg fant fram reprasjonsboka (haynes),gjorde som det sto der og det ble ti ganger verre.Stusset litt på dette da boka sier at motoren skal startes og gå på tomgang når skruene løsnes og strammes igjen. Nå har jeg heldigvis en godt slitt orginal repbok og der var framgangsmåten annerledes og høres mer fornuftig ut: løsne strammeskruene, drei motoren med en nøkkel på rotor samtidig som man stammer igjen,da ble også resultatet noe helt annet,meget bra! Forteller dette for å advare andre mot å stole for mye på "haynes".    Hilsen Rune
94
Honda Cafeèn / Bensinpumpe VF 1000 F2 1986 mod.
« Nyeste innlegg av hondavf 10. Mai 2018, 19:16:00 »
Hei

Har nettopp montert en brukt bensinpumpe på min vf 1000 f2.Den andre stod fast.Sjekka den jeg satta på at den fungerte rett påbateriet.
ER det sånn at pumpa skal starte når jeg slår på tenninga,hører ingen lyd fra den, eller er det en annen fungsjon som starter den etter behov.Sykkelen starter og går veldig fint,men lurer på om pumpa går da jeg ikke hører noe.Kjørte med forbikobla pumpe før jeg fikk den nye. Gikk greit til det kom under halv tank.
95
Nye medlemmer / Sv: Nytt medlem Horten
« Nyeste innlegg av Hassel 07. Mai 2018, 07:47:48 »
Takker og bukker
96
Honda Cafeèn / Sv: Instruksjonsbok CBX 750 F. 1987mod.
« Nyeste innlegg av Lars 07. Mai 2018, 07:45:05 »
Mulig noen har en liggende på norsk, men ellers ville jeg søkt på www.ebay.com og funnet en på engelsk.

Lars
97
Nye medlemmer / Sv: Nytt medlem Horten
« Nyeste innlegg av Lars 07. Mai 2018, 07:43:56 »
Hei og velkommen på forumsidene til Classic Honda Club Norway. Her er det bare å stille spørsmål, så forsøker vi å hjelpe, eller setter deg på sporet av rett person.
Lurt å ta et oppfriskningskurs og ellers komme seg i gang og få kjørt en god del.

Det er et miljø rundt din type sykkel i skien/Porsgrunn distriktet og de møtes regelmessig på Vindfjelltunet. Følge ellers gjerne med på klubbens webside www.classichonda.no for treff og annen nyttig informasjon. Det er også kontaktpersoner for forskjellige modeller, men trenger du hjelp er det en fordel om du er medlem en klubben.

Ønsker deg en flott sommer på mc, du har veldig fine mc veier i ditt distrikt og innover mot Telemark.

Mvh
Lars Eriksson
98
Honda Cafeèn / Sidevesker til '85 1100 V65 Magna
« Nyeste innlegg av Hassel 07. Mai 2018, 07:37:34 »
Hei
Har noen tips hvor og hva jeg kan bruke. Trenger noe som kan ha plass til litt ting men gjerne ser bra ut... og er trygge og sikre.
99
Nye medlemmer / Nytt medlem Horten
« Nyeste innlegg av Hassel 07. Mai 2018, 07:21:25 »
Hei :D
Så ble man pluttslelig Honda eier, litt sånn helt uten at det var meningen.  Men med midtlivskrise (har passert 45 og motrosykkel lappen for 26 år siden... passer det jo sikkert bra)
Det hele startet med at jeg satt å tenkte på motorer, og konkluderte at Honda Aggregatet er veldig bra og virker lenge, og selv om jeg nok egentlig er mer av den typen som burde ha en annen amerikansk sykkel på H... så har jeg klart å få nok selv innsikt til å innse at min evne til å kjøpre gamle kjøretøy, langt overgår min evne til å faktisk gjøre noe som helst med dem...
OG jeg hadde en 1985 Mercedes Benz 240 GL (Forsvarets feltvogn) som primært sto, rustet og tok plass.

Begynte å se etter en en Shadow (mente å hukse det var en allright å se på sykkel)  på Finn.no, fant en i nabo byen holmestrand... men det viste seg at vedkommende ikke satt å drømte om å bytte den inn i en sliten felt vogn. Så da la jeg det fra meg.

Men, så tikket det pluttselig inn en e-post fra Shadow eieren at han hadde en kompis som kunne være interessert. Og han hadde en 1985 1100 vf65 Magna.... Og pluttselig har jeg blitt Honda eier. Sykkelen ser veldig pen og overhalt ut. Er god å kjøre for en rusten sjåfør så langt (Ja... har meldt meg på kurs...) Men det er jo klart, jeg kan ha blitt grundig lurt.

Så da er jeg her....
100
Honda Cafeèn / Sv: Instruksjonsbok CBX 750 F. 1987mod.
« Nyeste innlegg av Richard P 06. Mai 2018, 08:56:27 »
Hvis ikke du får en norsk, kan du prøve at se den svenske Honda-importørs web-site. Der har jeg tidligere fundet instruktionsbøger til 80er Honda mc :-)

Sider: 1 ... 8 9 [10]