Skrevet av Emne: Medlemsgalleri?  (Lest 10399 ganger)

Tore Kn

• Newbie
  • *
Medlemsgalleri?
« på: 06. April 2010, 19:47:54 »
Hei, hei!

Ser det begynner å bli litt aktivitet på det nye forumet :)

Jeg synes det hadde vært fint om vi hadde hatt et medlemsgalleri som en egen tråd på et av forumene her, der den enkelte kan legge inn bilder av sykkelen/syklene som man har. Det kan også brukes som en bilde-dokumentasjon av diverse prosjekter, om det er full restaurering eller "bare" nytt eksosanlegg kan det være av interesse og lærerikt for andre. Bilder sier ofte mere enn tusen ord...
Kan vi eventuelt bruke avdelingen "Nye medlemmer" og de som er interessert  lage en egen tråd ? Eks. Tore`s CB750F
En slik funksjon er vanlig på andre forum for betalende medlemmer.
Er det andre som har meninger om dette?
Tore Kn
83-CB750F

Tore Kn

• Newbie
  • *
Sv: Medlemsgalleri?
« Svar #1 på: 08. April 2010, 22:01:49 »
Ingen andre som har noe mening om å ha et medlemsgalleri på forumet her??
Tore Kn
83-CB750F

Hondakjell

• Newbie
  • *
  • Honda CB 750 PZ
« Svar #2 på: 09. April 2010, 12:42:38 »
Bra du tar opp det for det savner jeg også........ :)

Tore Kn

• Newbie
  • *
« Svar #3 på: 09. April 2010, 16:52:15 »

Bra det er noen som har en mening om dette. Hadde vært fint om de som driver det nye nettstedet og forumet her kunne "hevet" seg på her......
Regner med det er mulig å laste opp bilder på forumet her via f.eks photobucket, ser det ligger som funksjon når man skriver innlegg.

Tore Kn
83-CB750F

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #4 på: 12. April 2010, 12:06:22 »
Det er delte meninger om dette med medlemsgalleri eller register på nett. En del medlemmer har mange sykler og ønsker ikke at de skal bli eksponert, mht tyveri. Jeg har tatt opp på årsmøtet om den trykte medlemsmatrikkelen skulle legges ut på nett, men det ble det et rungende nei til på årsmøtet. Det er også alminnelig i slike forum, at medlemmene lister opp de syklene de har i sin "signatur", det kan du også opprette i dette forumet.

Vi vil gjerne at tråder på problemstillinger og råd, følger de sykkelmodellene det gjelder og ikke et spesielt medlem. Slik blir det lettere for andre å finne råd om sin modell, ellers så må vi "bla igjennom" medlemsregisteret for å finne ut av modell, for deretter å lete etter om samme problem er drøftet tidligere. Dersom ingen svarer på tråd på forumet på din modell, anbefaler vi at du enten spør kontaktperson på den sykkelen, evt. at du blar igjennom matrikkelen for å ta kontakt med andre som har lik sykkel.

Jeg skal tenke litt over det og evt. ta det opp på et styremøte.

Mvh
Lars

Tore Kn

• Newbie
  • *
« Svar #5 på: 12. April 2010, 20:24:29 »
Hei, hei Lars.

Tror jeg har forklart meg for dårlig her  :-[

Jeg er helt enig at et fullt medlemsregister med navn og hvilken/hvilke sykler medlemmene eier, ikke hører hjemme på nettsida. Det jeg tenker på er for de som ønsker det, at de kan lage en egen tråd for sin motorsykkel med bilder, beskrivelser av hva som er gjort osv. Er også helt enig at problemstillinger med de enkelte modeller ikke hører hjemme i en slik tråd. I stedet for å tenke medlemsgalleri så se heller på det som et alternativ til en blogg. Mener forsatt at det kan være interessant for andre dersom noen har bildedokumentasjon av f.eks overhaling av topp eller bytte av kamkjede.
Tore Kn
83-CB750F

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #6 på: 13. April 2010, 07:50:38 »
OK, da er jeg med på hva du mener, men det er dette forumvalget "Hondacafeen" er ment å være. Det er også slik det funger på den amerikanske SOCH4 siden som er verdens største i slik VJMC sammenheng. Å ha en "blogg" på siden av den igjen, vil jeg avvente med til jeg ser hvor mye trafikk det er på cafe siden og hva slags retning den tar.

Tore Kn

• Newbie
  • *
« Svar #7 på: 13. April 2010, 09:22:20 »
Da har jeg fått svar på det jeg lurte på  :)
Så lenge man kan  bruke cafeen til dette ser jeg ikke noe behov for noe annen mulighet i tillegg. Ha en fin dag.

Tore Kn
83-CB750F