Skrevet av Emne: Nytt medlem fra Florø: Honda CB 1000 C, 1983 mod.  (Lest 763 ganger)

Frode Forsberg

• Newbie
  • *
Nytt medlem fra Florø: Honda CB 1000 C, 1983 mod.
« på: 09. September 2018, 13:58:41 »
Då har eg endelig blitt voksen nok til å kjøpe meg motorsykkel :) Det ble en 1983 modell Honda CB 1000 Custom som er USA-importert i 1996. Eg er 1971 modell sjøl. Sykkelen bærer preg av mangel på kjærlighet, men det skal den få no i vinter. Sykkelen starter og går godt når den går, men til tider sliter den veldig med å starte, og den kan også finne på å dø hen når eg er ute og kjører. Eg ønsker å komme i kontakt med andre som har eller har hatt samme sykkel eller motor, og som vil dele sin erfaring og kunnskap. Eg håper etterhvert at eg også kan by på tips og råd. Eg er også interesser i deler til denne sykkelen, så dersom noen skulle ha liggende noe de ikke har bruk for så ta gjerne kontakt  :) Eg har kjøpt nye dekk, holder på å overhale bremsekaliperne og bremsesylindere, skal skifte olje og tetteringer på gafflene, har bytta luftfilter, oljefilter, olje, tennplugger, batteri, etc, etc.

Mvh Frode

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
Sv: Nytt medlem fra Florø: Honda CB 1000 C, 1983 mod.
« Svar #1 på: 12. September 2018, 10:46:04 »
Hei Frode,

Når den er vanskelig og starte og ellers kan dø ut under kjøring, tenker jeg at det kan være bensintilførselen. Da kan problemet være alt fra bensinkran til forgassere. skal sjekke litt.

Frode Forsberg

• Newbie
  • *
« Svar #2 på: 15. September 2018, 14:03:30 »
Hei Lars  :)

Eg har hatt av vakumventilen på bensintilførselen, og sjekka den visuelt pluss sjekka at den åpner ved vakum og stenger når det ikke er vakum. I utgangspunktet ser alt ut til å fungere slik det skal. Eg skal skru av bensinkrana og filteret på tanken og sjekke der også. Eg skal også etterhvert ta ut forgasserene og gjøre de reine med ultralydvasking. Eg har nye innsug-gummier som eg skal montere. Og så må eg skifte iallefall én av gummibelgene mellom forgasser og luftfilterboks.

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #3 på: 17. September 2018, 07:54:25 »
OK, rense forgassere er uansett en veldig god ting å gjøre, så vet du at dette er ok.

Du får oppdatere oss med utviklingen :)