Skrevet av Emne: Nytt medlem Ålesund  (Lest 277 ganger)

SindreE

• Newbie
  • *
Nytt medlem Ålesund
« på: 21. Mars 2019, 08:07:43 »
Hei og hå.

Endelig har jeg funnet tilbake til ungdomskjørligheten. Min første sykkel var en Honda VF750 S 1982 som jeg kjøpt etter jeg tok lappen som 20-åring helt i starten på 2000-tallet. Denne hadde jeg noen år, før motorsykkelen ble lagt i stabilt sideleie og solgt en etter mange år på veien. Siden den gang har jeg hatt flere BMWer, har to i garasjen nå, og jeg har eid noen 100 kubikk DKWer fra før krigen.

Så dukket muligheten til å kjøpe en 1983 Honda VF750S opp, sykkelen jeg har drømt om siden jeg gjorde det dumme valget om å selge den jeg hadde. :)

Sykkelen skal demonteres helt og bygges opp igjen som så original som overhode mulig, må nok bli aktiv i forumet for tips og vink om både metoder og hvor jeg får fatt i deler.

Glad for å være i det gode selskap igjen.

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
Sv: Nytt medlem Ålesund
« Svar #1 på: 25. Mars 2019, 11:09:03 »
Hei Sindre og velkommen til forumet vårt.
Det er gjerne slik, at gammel kjærlighet ruster ikke, morsomt at du igjen har en slik sykkel og vil sette den i stand.
Når det gjelder deler, kan du finne noe på Finn.no\torget, skriv bare inn Honda VF og se om noe dukker opp.

Ellers bruker vi følgende:
www.davidsilverspares.co.uk
www.cmsnl.com
www.ebay.com

I noen tilfeller bruker vi også mc huggere, de sitter ofte på brukte deler som kan være helt ok. Krangnes motor i Trondheim er en av disse.

Mvh
Lars Eriksson