Skrevet av Emne: Nye sider  (Lest 6717 ganger)

Johs

• Newbie
  • *
Nye sider
« på: 08. Mars 2010, 22:22:42 »
Hei, ser fine ut dei nye sidene, men litt trist om alle gode tips som var å finne på dei gamle sidene berre skal dumpast i søppelkorga. Var mykje bra lesning i det gamle forumet. Honda forumet har i den tid eg har fulgt med på det ikkje vore det forumet der ting skjer fortast (kanskje ikkje så unaturlig at folk prioriterar mekking og cruising når ein har slike fine doningar), men til poenget eg ser for meg at det vil ta laaang tid å få bygd opp eit forum med like mykje nyttig info igjen. Ein burde kanskje vurdert å ta ut den beste infoen og putte den inn under en FAQ på dei nye sidene. Kan skjønne at ein ikkje vil ta med seg alt "rotet" over i det nye. Uansett før sidene får litt kjøtt på seg igjen så vil dei virke litt skallaktige og sjellause noko som ikkje står i stil med den spiriten eg føler rår blant gjengen som pusler med gamal Honda.
« Siste redigering: 08. Mars 2010, 22:28:20 av Johs »

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
Sv: Nye sider
« Svar #1 på: 09. Mars 2010, 08:42:10 »
Hei Johs,
Vi har tatt backup av de gamle forumtrådene, og målet er å få de viktigste av disse på plass i det nye. Spørsmålet er hvem som skal jobben og hva som skal med. Jeg kjenner ikke det gamle forumets mest verdifulle tips, så den jobben overlater jeg til andre.

I mellomtiden bygger vi opp fra scratch. Om fordelingen mellom modeller skal være som under teknisk avdeling eller alt i en gruppe, er også et tema. Med mange grupper, kan vi oppleve at de med kunnskap på flere modeller ikke ser på andre modeller enn de som de er mest interessert i. Dermed mister vi gode råd. I forumet SOCH4 i USA som er det største (og som bruker samme forum som oss), foregår all diskusjon uansett sykkel på et forum. På den måten blir alle modeller ivaretatt. I England deler de opp i modeller.....

Uansett, Feedback  er viktig, og jeg håper at vi i tiden framover opplever dette som et nyttig forum.

Lars

Johs

• Newbie
  • *
« Svar #2 på: 09. Mars 2010, 11:41:16 »
Det høyres bra ut, får håpe nokon melder seg til å ta fatt på jobben. Sikkert ein fordel om det er nokon med god kjennskap til syklane som kan skilje den verdfulle informasjonen frå dei postane som er av mindre interesse. Gleder meg uansett til å sjå kor det vert. Så får vi som er medlemmer forsøke å få igang igjen interessante tema omkring Honda syklane. Det er jo ein del standard ting som eg reknar med mange nye Honda entusiastar har interesse av, og det kan vere ting som: Korleis finne informasjon om sykkelen eg har utifrå ramme/motornummer, Farge/lakkoder, og grunnleggande informasjon om stilling av tenning (også ombygging til elektronisk tenning som gjev ein heilt ny sykkel i følge mi meining, her har ein jo hatt ressurspersonar som Håkon på Forumet tidlegare), stilling av ventilar, synkronisering og stilling av forgassarar, fjerning av rust/ rust i tank, irr i forgassarar, er alle svært sentrale tema som mange raskt vil komme til å lure på om dei startar på gamle restaureringsprosjekt. Også tips om kor ein kan skaffe deler kunne vere greit å ha ein link oversikt på (gjerne med kommentarar og erfaringar om dei ulike forhandlarane). Det er sikkert mange andre sentrale tips som burde følge med over i eit nytt forum.

Tore Kn

• Newbie
  • *
« Svar #3 på: 09. Mars 2010, 19:04:22 »
Hei, hei!

Ser kjempebra ut dette her :)

Er enig med de andre her at det er synd om alt fra det gamle forumet skulle bli borte, men håper det blir stor aktivitet her.
Nå er det bare å se frem til at snøen forsvinner og at asfalten tørker opp......

Tore Kn
83-CB750F

Jadahonda

• Jr. Member
  • **
« Svar #4 på: 09. Mars 2010, 23:17:37 »
Ja, det er mye som har gått tapt med dette. Synd...... Tips, triks, Bilder, prosjekter, omtaler... Håper inderlig at det lar seg gjøre å kopiere det over på det nye.

Selv om forumet er nytt, hvorfor er alt det andre fjernet?? Hva med evn. link til det gamle forumet så kan alle kopiere derfra til det nye?

Med all respekt for hva andre ofrer av tid, men dette var ett tilbakeskritt.
1958 C70 Dream
1959 C92
1960 CS92
1960 CB92
1960 CB92R
1961 CB72R
1962 CS92
1963 CB77
1964 CB92
1967 CB450 Black Bomber
1968 Z50A
1969 CB750 Sandcast
1970 CB750 Police
1970 CB100
1970 CL100
1970 CB450 Police
1975 CB750F0
1976 GL1000 LTD
1979 CBX 1000
1979 CBX 1000
En vakker dag e

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #5 på: 10. Mars 2010, 09:15:51 »
Fordi den nye websiten har samme adresse classichonda.no, kunne vi ikke kjøre to parallelle og det er et kostnadsspørsmål for klubben. Men den gamle er ikke tapt, og vi vil kopiere over det som er viktig. Etter så mange år i drift, er det også en enorm oppsamling av emner som få bruker, men som like fullt krever plass. Derfor har vi valgt å ta det fra scratch og bygge det opp på nytt, hente inn det vi mener er nyttig i stedet for å dumpe alt over. Erfaringsmessig blir ryddejobben da aldri gjort. Dette gjøres i vår fritid og det vil naturlig nok ta litt tid før vi har alt på plass.

For øvrig er dette et tema som skal kjøres under kategorien Feedback. I denne kategorien er det meningen at nye medlemmer presenterer seg ;)

Ulf G

• Newbie
  • *
« Svar #6 på: 14. Mars 2010, 09:02:28 »
Hei LARS.

Tusen takk for en meget bra start på Nytt Forum og NY hjemmeside. Det hadde nok vært en uhyggelig stor jobb å overført all info i fra gammelt forum inn på dette NYE forumet innen oppstarten. Det hadde i såfall vært en fulltidsjobb i mange dager. Jeg forstår at enkelte er litt lei for at det gamle forumet er borte. MEN, som du jo skriver - "det er tatt kopi av det gamle". Og ved tid og stunder, så er jeg sikker på at deler av det gamle kan kopiers over hit til det NYE Forumet.

:) Nå går det jo raskt mot vår og da kommer MC hobbyen mere i fokus og da blir det garanter mange nye innlegg med spørsmål og svar i dette NYE Forumet. Så de sidene som nå står litt "nakne", vil nok raskt fylles opp.

Så jeg vil bare takk for at Forumet nå er født på Nytt. Og så er det opp til oss brukere, å lage et levende og spennende Forum.

Med hilsen fra Ulf G.

CB750K6

• Newbie
  • *
« Svar #7 på: 14. Mars 2010, 11:32:35 »
De nye sidene er blitt bra. Forstår at noen er bekymret for innhold fra de gamle sidene, men jeg regner med at det kan legges ut etterhvert som spørsmål dukker opp. I løpet av våren tror jeg mye er på plass. Det gamle bildegalleriet håper jeg blir tilgjengelig sortert på modeller.

Det er gamle sykler vi holder på med, de nye sidene er pusset opp i samme ånd som vi steller med syklene våre. Bra jobba