Skrevet av Emne: Problemer med få gidd gass ved kaldstart  (Lest 177 ganger)

Jon Grimsmo

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 1
Problemer med få gidd gass ved kaldstart
« på: 30. Juni 2019, 01:14:51 »
Hei nytt medlem her :-)
Har problemer med kaldstart på min honda vt 500c,når jeg skal starte etter at den har stått enstund går den bare på full choke, er ikke mulig å gi gass,da stopper den bare,har jeg av choken så går den på tomgang men stopper tvert når jeg gir litt gass.Når den blir varm er det ikke noe problem,er veldig irriterende å stå å lirke for å få den i gang, og ikke kan kjøre før den er blitt varm.virker så den får for lite bensin til å få skikkelig futt, men samtidig er det litt rart for det hørest ut som det smeller små smeller i potten akkurat som at det er for mye.Pluggen som er bak på venstre siden( den som er enkel å få ut) er fin.Pluggen på høyre siden frem(den som er enkel å få ut på den siden) er litt våt.Den tidligereeieren hadde tatt av og rensket forgasserene for den hadde stått i mange år uten å blitt brukt.forgasserne er ikke synkronisert etterpå,kan det være problemet?er litt rart for den fungerer jo bra når den har blitt varm.Skulle starte den i kveld etter at den har stått i tre uker, og da måtte jeg kinne kjempelenge for å få start, og når jeg endelig fikk start så stoppa den tvert nesten jeg bare såg på gassen.gassa bare med choken kjempelenge før jeg fikk til å gi litt gass,men ikke mye før den stoppa. Kan noen hjelpe meg med noen gode svar på hva jeg må gjøre?Har forresten satt på 3 nye plugger i kveld,den 4. kommer jeg ikke til på uten at jeg får tak i en original plugg nøkkel

Lars

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 1291
  • CB 350 F
    • Hondahobby
Sv: Problemer med få gidd gass ved kaldstart
« Svar #1 på: 09. September 2019, 10:04:10 »
Hei,

I prinsippet er dette enket, men som regel vil vi anbefale å ta ut forgasserne og gå over disse på nytt. Det er både lærerikt og ikke å komplisert. Det kan være at flottærhøyden ikke er riktig justert, om den er justbar, kjenner ikke denne modellen.

Det er ellers generelt ganske så vanlig at de er følsomme på choke og at det skal lite til før de stopper, når de er kalde. Stopper gjerne mens du tar på deg hjelmen :) Tenker Svein Tore Kabbe på forumet ser dette og han kjenner nok disse motorene bedre.

Lars