Skrevet av Emne: Motoren "dør" mens jeg kjører, Hva kan være galt?  (Lest 404 ganger)

Hans

• Newbie
  • *
Motoren "dør" mens jeg kjører, Hva kan være galt?
« på: 03. April 2020, 15:09:59 »
Hei. Tenkte jeg skulle prøve om jeg kan få tips på hva jeg bør feilsøke? Jeg har en -86 Nighthawk, type cb700sc, solgt bare i Amerika. Det er mer eller mindre samme motor som CBX750, og sykkelen ble solgt som 750cc i Canada.
Jeg opplever at motoren "dør" mens jeg er ute og kjører. Noen ganger starter den igjen, men siste turen i fjor høst ville den ikke. Jeg har strøm, dvs det er lys i lykta og i instrumentene, men det skjer ingenting når jeg trykker på starteren. siste gangen jeg kjørte var jeg på tur på Hurum-landet og nedover en lang bakke stanset motoren. Det virket som det ikke var gnist/strøm på pluggene, og som sagt, det var ingen lyd/liv da jeg forsøkte å starte. Jeg ble hentet av en kompis med henger, og da jeg trillet sykkelen inn i garasjen forsøkte jeg "en siste gang". Da startet den direkte på første trykk på starteren...
Jeg antar at det er noe som "rister løs", og at om jeg finner ut hva, og fester det, så vil problemet bli borte, kanskje? Blir glad for innspill  :)