Skrevet av Emne: Honda cb 1300x4  (Lest 187 ganger)

Vidar jærbu

• Newbie
  • *
Honda cb 1300x4
« på: 22. April 2020, 11:30:56 »
Hei dere, lurte på om dere har noen gode tips om hvor å finne denne å hvordan importere den ? Har en sykkel selv som vil bli delesykkel til den som eg vil importere. Skulle gjerne ha kontakt med noen som kunne finne å sende denne uten for mye styr i forhold til registrering.

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
Sv: Honda cb 1300x4
« Svar #1 på: 22. April 2020, 14:05:30 »
Hei,

Du snakker altså om en CB1300 X4, den kom vel på slutten av 90 tallet, 1998 tror jeg. usikker på hvor lenge de produserte denne med X4 motoren, men det vet du kanskje selv. Noen spesiell årgang du foretrekker?
Skal den importeres, mener jeg at det kom noen nye bestemmelser rundt 2001 eller 2003, som gjør dette litt vanskeligere. De fleste somimporterer sykler, tar de inn i fra USA eller England. Noe import i fra tyskland også. Deter viktig at alle papirer er i orden, spesielt title, eller det vi kaller vognkort.

Jeg har importer en del i fra USA, men ikke denne modellen. Det kommer på noen kostnader ved innhenting av sykkel i fra selger og fraktet til shippingfirma. I store land som USA, kan det bli mellom USD 200 og 1200, i tillegg til prisen. Deretter kommer frakt, mva og engangsavgift.

eBay er et sted mange finner sine sykler de vil importere, har du sjekket her?

Mvh
Lars Eriksson

Vidar jærbu

• Newbie
  • *
« Svar #2 på: 25. April 2020, 18:07:37 »
Hei Lars.
Eg har i dag en 2000 modell som av flere årsaker egner seg best som delesykkel å ønsket i utgangspunktet å reise å hente en ny sykkel. Hvordan forsikret du deg at du faktisk fikk de du trodde du kjøpte ? Er vel strengt tatt litt redd for å bli lurt. Har sittet å leitet litt rund å registrere at flere kommer til salgs i Norge også nå. Kan hende at eg safer å håper den rette dukker opp.

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #3 på: 04. Mai 2020, 11:09:57 »
Hei Vidar,

Det er alltids en risiko for å bli lurt, en test vil være at de oppgir hvilken adresse sykkelen står på, så sjekker du denne. Bor det en gammel tante der, er det litt muffens. Jeg har vært med på dette også. Min kontakt i USA har tatt seg av vurderingen om dette er ok, sender penger til det firma, så betaler de selger. Normalt ved henting av sykkelen.
Kommer det noe for salg her, kan jo det være en god måte å gjøre det på.

Mvh
Lars