Skrevet av Emne: Lavt aktivitetsnivå  (Lest 42033 ganger)

SF

• Newbie
  • *
Lavt aktivitetsnivå
« på: 08. Desember 2010, 18:34:31 »

Hei,

Synes siden er meget bra bygd opp og den kunne vært helt glimrende om dere hadde klart å markedsføre den litt mer.
Aktivitetsnivået er alt for lavt og om det ikke tar seg opp vil den nok dø ut.

Jeg har bla en tråd angående primærkjede på CB750, takker selvsagt for de tilbakemeldinger jeg har fått så langt, men på et forum for "classic honda club norway" skulle en kunne forvente at det var litt flere tilbakemeldinger.  Det må da være mange der ute som har byttet dette kjede tidligere?

Så spørsmålet er, hva kan gjøres for å få flere classic honda eiere til å bruke forumet ???

kainyk

• Gjest
Sv: Lavt aktivitetsnivå
« Svar #1 på: 08. Desember 2010, 23:24:17 »
Hei

Jeg hadde en haynes bok til min som jeg brukte flittig. Kan ikke huske om det sto noe om skifte av primærkjede, men gjør det sikkert.
over 25 år siden jeg hadde disse. Vil anbefale deg å få kjøpt en bok. Kjekt å ha.
Ikke mye hjelp å få her, men lykke til.

SveinT

• Administrator
  • Hero Member
    • Klassisk V4 infoside
« Svar #2 på: 09. Desember 2010, 00:08:06 »
Hei, nå før jul er det vel ekstra stille.
En del av de fra Chcn som skrur gammelhonda er nok relativt sjelden innom på forumet dessverre.

Men jeg skal sende deg noen opplysninger til en med lang CB & CR erfaring.

SF

• Newbie
  • *
« Svar #3 på: 09. Desember 2010, 14:40:50 »
Hei

Jeg hadde en haynes bok til min som jeg brukte flittig.

Hei kainyk,  ja verkstedsmanualen er selvsagt god hjelp og jeg har en selv, en kopi av den originale.  Problemet med disse er at de som regel bare beskriver total demontering av motoren og oppbyggging av den igjen, de viser ikke triksene du trenger når du bare skal skifte f.eks primærkjede  ;)

SF

• Newbie
  • *
« Svar #4 på: 09. Desember 2010, 14:46:52 »
Hei, nå før jul er det vel ekstra stille.

Hei SveinT og takk for emailene.  Jeg håper at jeg ikke virker utakknemlig med min første innlegg i denne tråden det var ikke meningen, men det er en utfordring med denne type forum å holde aktiviteten oppe.  Jeg ser at det er en del besøkende innom forumet men få medlemmer og få innlegg.  Skal en få gang på et slikt forum krever det at en del ildsjeler som deg selv drar det i gang og så vil det vokse av seg selv etter hvert.  Kanskje noen skulle prøve å få flere av de erfarne medlemene i klubben på nett  ;) 

Hurricane

• Jr. Member
  • **
  • Honda Hurricane CBR
« Svar #5 på: 15. Desember 2010, 22:25:01 »
Hei
Enig i at det er lite aktivitet her. Men hva er det naturlig at siden blir brukt til? Det er kjekt å følge med på de som beskriver restaurering med litt bilder. Kan inspirere flere til å prøve seg..
Selv skulle jeg kanskje ønske at her var plass for turtips og bilder fra mcturer..
Knut Arvid

Honda CBR 600F Hurricane 87 mod.
MBX 125 F 84 mod.

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #6 på: 16. Desember 2010, 09:56:55 »
Hei, turtips skal inn på classichonda.no. Prosjekter vil bli lagt ut etter nytt år, da skal i hvertfall jeg i gang med mitt. Oppfodrer fler til å ta bilder undervis og poste her - så god ide Hurricane!

CBBC

• Hero Member
« Svar #7 på: 28. Januar 2011, 14:07:01 »
Selvfølgelig hyggelig hvis mange henger seg på ulike "tråder" og kommer med sine egne erfaringer og synspunkter. Det kan spare mange for både tid og ergrelser.
Tror likevel vi skal være realistiske på at dette er et frivillig forum der mange tenker som så at det er sikkert andre som kan dette mye bedre enn meg ....   Og så er det et spørsmål om hvor mye tid den enkelte vil legge ned i å skrive på de ulike fora / tråder. Særlig gjelder vel kanskje nettopp det de folka som skrur "hver kveld" ....
Min erfaring er at slike fora som dette som oftest bør følges opp av direkte personlig kontakt. Derfor har vi modellkontaktene i klubben. Min erfaring er at de er lett å få tak i og er lett å få i tale  når det gjelder deres modell  ;D

En annen erfaring er at jo flere man treffer på turer og treff, jo flere har man å spørre når det skjer noe.
Man kjenner altids noen som kjenner noen....  Dette er etter min mening den største styrken ved en aktiv klubb med mange medlemmer.

Så er jeg altså likevel helt enig i at aktiviteten på forumet må opp !  - i tillegg   ;)

Kjør KLOKT !

mvh
Bjarne H. Christiansen
CT70 (1972) - CB125T(K3, 1971) - CB350T(K4, 1972) - CB650z (1982) - GL1000Ltd (1976)

Jim

• Newbie
  • *
« Svar #8 på: 04. Januar 2012, 19:28:20 »
Nå er det vel ca et år siden det har blitt sagt noe som helst her i tråden, og forumet er desverre ikke så mye bedre. For min del er det logisk at det ikke er så mye aktivitet her ute. Ikke ta det ille opp; men de fleste her på forumet er nok eldre enn Honda'n de skrur på, og den generasjonen er redd for internett og cafe racere. Jeg er 24år gammel og er midt i et prosjekt hvor jeg skjærer i filler en CB450K0, og jeg holder stort sett tyst om det fordi de fleste her inne hadde rivi seg i håret og fått hjerteinnfarkt om jeg la ut bilder av vinkelsliperen i nærheten av en relativt sjelden sykkel  ;D Jeg legger sikkert ut noen bilder da den begynner å ta form, så kanskje de heller lar seg imponere enn å provosere.

Men jeg oppfordrer alle til å være mer aktive. Håper å se noen Cafe Racer tråder her ute også. Noen må snart tørre å vise frem hva de driver med i garasjen. Du først :P

kainyk

• Gjest
« Svar #9 på: 04. Januar 2012, 23:26:31 »
Hei. Lenge siden mitt forrige innlegg på denne tråden. Vil kansje tro at du har byttet kjede nå. Jeg har byttet både primærkjedene + strammeren og kam kjede + strammer og guide på min 74 cb750. Tror kansje du må demontere motoren helt hvis du ikke får nok slakk på kamkjede hvis du tar av kammen og slipper kamkjede ned i sylinderen. Da kan du kansje få veiva ut av kamkjede. Eller løfte veiva nok til at du kan tre kjede av. Rådene må også av.  Hvis det går slipper du hvertfall å demontere topp og sylinder. Kan være at det er like kjapt å demontere hele motoren. Holder nå på å montere motoren min isammen igjen. sylinderen er blitt glassblåst å borret 0,25. Venter nå på at toppen blir glassblåst og sjekket ( ventiler og event skjevhet ). Skal bli gildt å få hengt den opp i taket så jeg kan få lakkert den og få den montert i ramma. Lykke til videre alle sammen med skruingen i vinter. Håper min blir ferdig til våren.

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #10 på: 05. Januar 2012, 10:50:14 »
Normalt tar aktivitetene seg opp nå, alltid litt still høst og før jul. Det er nå de fleste får tid til å skru igjen.
Skal hente nylakkert ramme til CB 350F i helgen, og da legger jeg ut bilder under prosjekter etterhvert som arbeidet skrider fram.

SveinT

• Administrator
  • Hero Member
    • Klassisk V4 infoside
« Svar #11 på: 11. Mars 2012, 01:29:28 »
Uten at jeg har antallet på postede meldinger sammenlignet med tidspunkt i løpet av det siste året,
så virker det som om det har blitt større aktivitet her på CHCN forumet.
Det har jo blant annet kommet til en del caféracer info fra nye folk på forumet . Flott  ;D

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #12 på: 12. Mars 2012, 10:20:06 »
I løpet av året som har gått, har antall registrerte brukere på dette forumet vokst betydelig. Fra to tre sider med registrerte brukere til 13 sider i dag. De eldste medlemmer er nok ikke like "forum minded" som de litt yngre, men det følger nå med litt likevel, ikke minst på eBay og jakt på deler. For egen del, legger jeg raskt merke til å ser på og av og til kommenterer tråder med bilder, som det tbnorheim gjør med sin CB 550 og problemer med gasswiren.

Har man virkelig behov for hjelp og trenger det raske, anbefales det at man kontakter den i klubben som er "Kontaktperson" for den modellen du har. Det betinger at du er betalnede medlem i klubben.

Kanskje vi burde lage en ny kategori, hvor vi alle brukere kan lage en step by step forklaring med bilder til en del oppgaver? Som også inkluderer det som ikke Haynes eller Clymer er like flinke til, som å kommentere "pass på at...." osv?

Dette kan også finnes og lages på Youtube som vi kan lage linker til. Det finnes blant annet en fin link til en som skifter front fork seals på en CB 750, tror jeg det var. same procedure på flere sykler.
Lars

wheels

• Sr. Member
« Svar #13 på: 16. Mars 2012, 23:18:34 »
Meldte meg nylig inn i Honda classic club Norway.

Fikk diverse + 5 eldre blad i posten, med mye interessant stoff og bilder.

Men ser ut som de fleste medlemmer holder til i Oslo-gryta og på østlandet.

Er jo eiere av Honda i de øvrige fylker også, så jeg håper det dukker opp litt stoff fra vestlandet - Trøndelag og Nord-Norge.

Fikk ingen medlemsliste i forsendelsen, men håper den dukker opp når den er oppdatert.
Forøvrig fikk jeg ikke noe medlemsnummer tilsendt, men det dukker vel opp.
« Siste redigering: 16. Mars 2012, 23:28:13 av wheels »
Honda CB 750F Supersport 1980 modell

SveinT

• Administrator
  • Hero Member
    • Klassisk V4 infoside
« Svar #14 på: 17. Mars 2012, 21:26:36 »
Hei, ja det er jo medlemmer over hele landet, men sikkert flest sør i Norge / Østlandet,
enkelte vest-, øst- og nordfra lar seg ikke skremme av lange avstander og møter opp på Seljordstreffet i August.

Ja du får nok mer info tilsendt. Ellers så mener jeg at medlemsnummeret burde stå på etiketten sammen med postadr,
som bladet er pakket inn i . Men kanskje ikke første gang. Ellers er det bare å spørre her ,
http://www.classichonda.no/Klubben2