Skrevet av Emne: Lavt aktivitetsnivå  (Lest 42423 ganger)

Slowhand

• Newbie
  • *
Sv: Lavt aktivitetsnivå
« Svar #15 p: 11. Juni 2012, 15:54:46 »
Vi får trøste oss med at det er høyt antikvitetsnivå........ ;D

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #16 p: 12. Juni 2012, 09:58:52 »
Hei,
Det er riktig at de fleste medlemmer holder til på Østlandet, men vi har mange medlemmer i klubben og de finnes overalt i landet vårt. Det er gode miljøer flere steder, Stavanger, Bergen, Molde for å nevne noen. Du peker på noe som jeg synes er viktig, nemlig at det kommer lite materiale til Honda Magasinet vårt i fra disse og andre steder i landet. Redaksjonen hadde også satt stor pris på om flere hadde tatt seg tid til å skrive noen linjer om hva som skjer i distriktene. Man behøver slett ikke føle seg som forfatter for å skrive inn til bladet, vår redaksjon er flinke til å "korrigere" språket og få en fin artikkel ut av råteksten. Så herved utfordres dere alle til å fortelle om treff eller turer dere har vært med på, og bilder hører gjerne med.

Lars

500FOUR

• Newbie
  • *
« Svar #17 p: 04. Juli 2012, 23:24:18 »
Hei,
Det er riktig at de fleste medlemmer holder til på Østlandet, men vi har mange medlemmer i klubben og de finnes overalt i landet vårt. Det er gode miljøer flere steder, Stavanger, Bergen, Molde for å nevne noen. Du peker på noe som jeg synes er viktig, nemlig at det kommer lite materiale til Honda Magasinet vårt i fra disse og andre steder i landet. Redaksjonen hadde også satt stor pris på om flere hadde tatt seg tid til å skrive noen linjer om hva som skjer i distriktene. Man behøver slett ikke føle seg som forfatter for å skrive inn til bladet, vår redaksjon er flinke til å "korrigere" språket og få en fin artikkel ut av råteksten. Så herved utfordres dere alle til å fortelle om treff eller turer dere har vært med på, og bilder hører gjerne med.

Lars
Hei. Siden jeg er den absolutt ferskeste på nåværende tidspunkt, hadde det vært veldig kjekt å komme i kontakt med det gode miljøet i Bergen. Anyone? :)
Jæla Nais!!!

wheels

• Sr. Member
« Svar #18 p: 07. November 2012, 14:49:54 »
Over nyttår har jeg vært medlem i ett år.

Er i sterk tvil om jeg skal fortsette dette medlemskap.
Av flere grunner.

Først og fremst ser det ut som hoveddelen av aktiviteten er østlandsområdet.
Naturlig nok kanskje siden der bor flest mennesker.

Men forumet er dødt og da mener jeg dødt.

I alle tilfeller der jeg har lurt på noe, trengt hjelp - har hjelpen vært å få på ett Amerikansk forum.
Ett sted jeg ikke betaler noe selv om jeg frivillig kan donere penger via Paypal til drift.

Medlemskapet gir 6 stk blader hvert år, fint å se i og mimre om tidligere dager.
Men heller ikke stort mere, ikke tekniske blader for å si det slik.

Har tidligere vært medlem i Scandinavian Granada club og hadde en viss erfaring angående dette.
I en tid da jeg ikke hadde pc.
Vet ikke om Consul Granada club Norge er en avlegger av denne eller videreføring.

Nå er det personer i lokalmiljøet som vil starte ett bredt sammensatt forum lokalt.

For veteranbiler, traktorer, mc +++++
Vil selvfølgelig tro der er mer å hente der.
Vet det er ekspertise - også på mc blandt annet eldre Honda på stedet.

Men er noe jeg vil vurdere fremover gjennom jula og til utpå nyttåret.
3-400,- kr er en grei pris for 6 stk blader i året med pene bilder.
Men en får vurdere nytteverdien av dette.
Honda CB 750F Supersport 1980 modell

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #19 p: 08. November 2012, 13:01:35 »
Du har rett i at aktivitetene på forumet ikke kan sammenlignes med en del internasjonale forum. Det er noen 100 talls millioner folk i forskjell og Norge er jo et lite land. Til all overmål er ikke alle her på berget eiere av eldre Honda heller ;D

Classic Honda Club er den største klubben for klassiske japanske sykler i Norge med over 1200 medlemmer. Sett i forhold til landets innbyggertall, er vi langt større enn den amerikanske organisasjonen. Dette forumet er et sted vi håper på at vi alle kan bidra til å hjelpe hverandre med våre små og store problemer og prosjekter. De eldste gutta i gamet er nok ikke de ivrigste på data, men kunnskapen har de. Får du ikke svar på forumet på ditt problem, så ta kontakt med klubbens kontaktpersoner for din modell, du finner dem på vår webside. Da vil du nok få mer hjelp, men dette forutsetter altså at du er medlem i klubben. Et forum som betjener allte tenkelig kjøretøy, tor jeg ikke er veien å gå dersom du vil ha spesifikk kunnskap om for eksemple Honda MC.

Magasinet vårt gjenspeiler aktiviteter som skjer i klubbens regi, eller hva enkeltpersoner holder på med, enten det er et prosjekt eller turer. Desto flere bidragsytere, desto bedre blir bladet. Det er fint med tilbakemeldinger, både om hva det settes pris på og hva som savnes. Siden redaksjonen ikke kan bidra med alt om alt, så er vi avhengig av flere som skriver til oss. Korrektur og rettksirvning tar redaksjonen seg av, men fortell gjerne en historie, en motor du holder på med eller hva som helst og gjerne med bilder.

Medlemskontigenten på kr 300 er lav i forhold til hva de fleste får for pengene. Bladene våre har høy produksjonsmessig kvalitet, har et variert innhold selv om vi kanskje burde ha mer teknisk, kalender, oversikt over alle medlemmer som du også kan søke hjelp hos, for ikke å glemme aktiviteter og turarrangment. Trykking og ikke minst distribusjon av bladet er ikke billig.

Det er riktig at hovedtyngden av våre medlemmer er på Østlandet, men medlemmer finnes absolutt over hele landet, og da mener jeg hele landet. Noen steder få, andre steder mange, og flere steder møtes folk til treff og prat. Styret kan ikke trylle fram flere lokale miljøer, der er vi avhengig av tiltak fra dere. Nettopp derfor er det så viktig at noen i Molde, Bergen, Stavanger eller Tromsø eller hvor som helst skriver i bladet om hva dere gjør, så blir alle andre oppmerksomme på dere og kan hive seg med og således bli et større miljø. Veksten kommer når folk bidrar, også på forumet.
« Siste redigering: 20. November 2012, 08:22:06 av Lars »

stein

• Sr. Member
« Svar #20 p: 19. November 2012, 21:17:16 »
Hei. Jeg blir like glad hver gang medlemsbladet ligger i postkassen,synes det er mye bra stoff. Regner ikke med å få svar på alle mine mc problemer der.  Det er nok et bedre Honda miljø på østlandet enn her i Bergen som jeg bor. Kjører en del turer på min cb 750k2,men kunne godt tenkt meg å samle flere til felles turer. Eneste mc treffet jeg kjenner til her i nærheten som passer er: Rett Vest Treffet i Gudvangen. Det er et treff for Europeiske, Amerikanske og veteranmotorsykler. Så alle Hordalendinger(Hondalendinger) , vi får snakkes til våren ::).

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #21 p: 20. November 2012, 08:27:38 »
Hei Stein,

Hyggelig å høre at du liker bladet, det er mange som gleder seg til hvert nummer ;D

Et lite forslag: Ta for deg medlemslista og sjekk hvor mange det er i Bergensområdet pluss omlandet. Lag deg en liste og ring dem opp og be om e-post adresse. Deretter finner du en passende dato og lag en liten tur med et oppmøtested, gjerne en bensinstasjon. Legg gjerne ruta slik at det blir mulighet for en liten matbit, eller i det minste en kopp kaffe.

Det var slik jeg dro i gang et miljø rundt her hvor jeg bor.

stein

• Sr. Member
« Svar #22 p: 20. November 2012, 19:36:42 »
Hei igjen. Får prøve noe slikt til våren når solen kommer fram og temperaturen passerer 12 gr(for at jeg skal trives). I dag må jo en være på facebook for å få med seg turer og andre festligheter  ;) !

Ulf G

• Newbie
  • *
« Svar #23 p: 22. Desember 2012, 16:55:31 »
Hei og hallo.

Jeg setter alltid pris på medlemsbladet i fra CHCN og har stor glede av de folkene jeg har truffet igjennom klubben. Jeg er selv ikke noe særlig aktiv på dette Forumet, men det er den personlige kontakten jeg har fått med medlemmene, som jeg setter størst pris på. Nå er jo jeg en av de heldige, som bor i østlandsområdet, så det er enklere for meg å stille opp på turer og treff.  Men jeg er sikker på at de som bor i andre regioner av Norge kan få stort utbytte av medlemsskapet om de greier å danne seg en lokal "klubb" i klubben.

PS: Jeg har ikke Facebook tilgang, men jeg trives godt med min MC hobby i allefall.

Hilsen fra UlfG

SigurdH

• Jr. Member
  • **
« Svar #24 p: 23. Desember 2014, 14:01:03 »
Nå er det vel ca et år siden det har blitt sagt noe som helst her i tråden, og forumet er desverre ikke så mye bedre. For min del er det logisk at det ikke er så mye aktivitet her ute. Ikke ta det ille opp; men de fleste her på forumet er nok eldre enn Honda'n de skrur på, og den generasjonen er redd for internett og cafe racere. Jeg er 24år gammel og er midt i et prosjekt hvor jeg skjærer i filler en CB450K0, og jeg holder stort sett tyst om det fordi de fleste her inne hadde rivi seg i håret og fått hjerteinnfarkt om jeg la ut bilder av vinkelsliperen i nærheten av en relativt sjelden sykkel  ;D Jeg legger sikkert ut noen bilder da den begynner å ta form, så kanskje de heller lar seg imponere enn å provosere.

Men jeg oppfordrer alle til å være mer aktive. Håper å se noen Cafe Racer tråder her ute også. Noen må snart tørre å vise frem hva de driver med i garasjen. Du først :P

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #25 p: 25. Desember 2014, 23:22:33 »
Hei Sigurd,
Du har nok rett i at mange i klubben og forumet er eldre enn Honda'n de eier. Det er mange som også har en familie å bidra til i det daglige. Men det har faktisk vært pågang av de yngre årganger også og det er veldig hyggelig. Det vil alltid være delte meninger om originalt eller cafe, men det mykner opp, mange unge liker cafe og vi eldre synes også det er tøft. Der jeg mekker, er to unge i full sving med det. Både på forumet og i klubb bladet ser vi tegn til det. Så ut av skapet med deg, vis hva du holder på med ;)
« Siste redigering: 27. Desember 2014, 20:12:12 av Lars »

Lars Magnus

• Sr. Member
« Svar #26 p: 27. Desember 2014, 10:13:59 »
Mye mulg du har rett Sigurd, men det har Lars også :)
Jeg er 48 år og har en CB500 som er 43 år, og den er ikke orginal, kommer nok ikke til og bli det heller ;)
Jeg kjører veteran fordi jag da kan feilsøke, få råd her på forumet og skru på den uten å måtte plugge i en datamaskin... som jeg ikke er redd for :D

Det finnes nok folk som får vondt i magen,, men jeg synes det er mange flinke folk der ut ut som kapper og sveiser, jeg mener alle får plass her inne.
Legg ut bilder å still spm du. Jeg ser frem til å se nettopp din sykkel!

Lars Magnus
1971 CB 500 K0

Mikal

• Hero Member
« Svar #27 p: 06. Januar 2015, 10:07:55 »
Jeg er jo en ungfole, og det er helt greit. Med kun 32år på baken og lite teknisk kompetanse støtter jeg meg på den eldre garde, altså dere, samt en salig blanding av uvitenhet og pågangsmot.

Var tidligere aktiv i Minimiljøet og var teknisk ansvarlig på det største miniforumet i Norge men der er jeg altså ikke lengre av denne grunn: http://miniforum.no/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=16030 ufattelig kjipt etter å ha lagt ned så mange timer i det som egentlig var et vrak, men slik er det. Ps. Det er ikke jeg som kræsjet, sånt holder jeg ikke på med, det var hun jeg solgte bilen til.

Når det gjelder aktivitetsnivå så vil alltid det svinge på slike forum. Miniforumet var nesten dødt når jeg tok over, mye pga. en teknisk løsning som ikke funket skikkelig, det er bedre nå men det er ikke akkurat bonanza der inne heller. Det er brukerne av forumet, altså oss, som står ansvarlig for å drive dette videre. Et forum har moderatorer, men det er ikke disse som skal stå for alt innholdet. Igjen, det er oss. Uten å virke navlebeskuende så tror jeg forumet trenger noen uvitende folk, som meg, som stiller dumme spørsmål. Ut av dumme spørsmål blir det en diskusjon og resultatet er at slike som meg får svar på det vi lurer på og resten av forumet har kanskje også fått noen nye innspill.

Spørsmålet er hva gjøres og hva KAN gjøres for å rekruttere nye folk til Hondaforumet? Jeg lover hvertfall å gjøre min del, på lista over ting jeg lurer på er det både speil, gafler, elektriske morsomheter og kjedeskifte, så det kommer plutselig en dag jeg har tid  :)

Honda CB 500 four -72
Triumph Street Triple -08
Volvo Duett -65
VW E-UP -13

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #28 p: 07. Januar 2015, 08:45:28 »
Flott bil, husker kompisene mine hadde en slik, pluss min kone hadde en når jeg tenker meg om.

Du har rett, det er brukerne som er pådriverne på forumet og det er faktisk ganske mange medlemmer. Det svinger i takt med folks aktiviteter på syklene, og det pleier alltid å ta seg opp utover vinteren.
Ellers så har de fleste forum fått konkurranse med Facebook, men for min del blir ikke det helt det samme, som regel mindre miljøer.

Det er bare å fyre løs med spørsmål, men plasser dem helst i den kategorien (årsperiode - sykler i fra 60/70/80 tallet osv.), da får du flest svar i fra folk som har samme modell som deg.

jan-peto

• Newbie
  • *
Styre til 1985 vf 1100 magna
« Svar #29 p: 22. Juli 2015, 22:40:57 »
hei.
Jeg er på jakt etter et orginalt styre eller repro til en 1985 VF 1100 Magna.
Håper noen har noen tips om  dette.
Jan Peto