Skrevet av Emne: Velkommen til Classic Honda Club Forum  (Lest 17816 ganger)

admin

• Administrator
  • Newbie
Velkommen til Classic Honda Club Forum
« på: 26. Februar 2010, 14:31:52 »
Kom i gang

Først av alt - Velkommen forumet Classic Honda Club Norge!
For å komme i gang med registrering og lage din brukerprofil, får du her vite hvordan du går fram.

Registrering

Velg ”registrer deg” ved Logg inn feltet og fyll ut feltene. I bunnen av siden - aksepter våre regler ved å hake av i rett felt og trykker deretter på ”Registrer” knappen. Du opprettes som bruker på forumet og får en standard profil, det vil si opplysninger om deg selv. Det er fint om du utvider disse opplysningene ved å redigere din profil. Ikke velg for "kryptiske" brukernavn, det kan føre til at du blir filtrert fordi systemet mistenker at du er en spammer og da får du ikke tilgang før jeg har sett over hva som er filtrert. Daglig er det 10-20 utenlandske spammere som prøver å registrere seg, og de sletter jeg.

-------------------------------------------------------
[Redigert av SveinT 19 desember 2010 :]
Fra dato må alle nyregisteringer godkjennes av forumets administrator. Vi beklager om det kan ta litt tid før du blir aktivert.
Men denne endringen vil gjøre det ennå vanskeligere for spammere å poste meldinger inn på forumet utenfor vår kontroll,
hvor det ofte finnes linker til sider som inneholder virus.
--------------------------------------------------------

Rediger Profil

Fra menylinjen velger du Rediger profil……og deretter velger du Forumrelaterte opplysninger.

I skjermbildet som kommer, kan du velge å laste opp for eksempel et bilde av deg selv eller din MC. Dette bildet blir synlig i din profil når du bruker forumet. Videre fyller du ut de feltene du vil, men feltene ICQ, AIM, MSN og YIM kan du se bort i fra.

Signatur: I feltet signatur vil teksten du skriver alltid komme på bunnen av ditt innlegg.
Hjemmeside: I de to siste feltene kan du legge inn din egen hjemmeside.

Avslutt med knappen ned til høyre ”Endre Profil”.
Fint om du ikke eksperimenterer for mye med de andre menyvalgene og kjører deg bort, for dette er nytt for oss også.

Lars
« Siste redigering: 19. Desember 2010, 15:39:33 av SveinT »

Hondakjell

• Newbie
  • *
  • Honda CB 750 PZ
Sv: Velkommen til Classic Honda Club Forum
« Svar #1 på: 09. April 2010, 13:14:01 »
Har febrilskt forsøkt å legge inn et personlig bilde,men måtte gi opp....derfor ble det Bob Marley..... >:(

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #2 på: 13. April 2010, 21:45:28 »
Han er jo cool han! Antakelig er det for stort mht. mb, du må ned på under 1 mb. Skal se på det i morgen, evt. kan du sende meg bildet på Ler@mwa.no.

Lars

wheels

• Sr. Member
« Svar #3 på: 12. Juli 2010, 01:02:53 »
Lar det seg gjøre å legge inn "mapper" eller lignende for diverse modeller under hvert 10-år?

Har man da modellen er det bare å søke og lete i denne mappen etter den info en er ute etter.
Forutsetningen er at det blir lagt inn info som deletilgang, sprengskisser, prisvurderinger, og generell info om oppgitte modell.

Sikkert mange som sitter på info og linker.
Honda CB 750F Supersport 1980 modell

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #4 på: 19. Juli 2010, 22:10:16 »
Hei, skal se på det etter ferien!

Lars

SveinT

• Administrator
  • Hero Member
    • Klassisk V4 infoside
« Svar #5 på: 08. Mai 2011, 23:26:19 »
Hei, her finnes et godt eksempel på hvordan et nettforum blir seende ut,
når sikkerheten mot spammere er satt opp for dårlig, og administratorer gir opp.
Et godt tips er å _ikke_ trykke på linker der inne, om du skulle finne noen...

http://www.motoforum.no/

HONDA CX500C 81

• Newbie
  • *
lyd test CX500C
« Svar #6 på: 01. Mai 2012, 19:58:33 »
  :o  ???  ;) Hej folkens. Har tagit med mej en Honda CX500C från Sverige till Norge. Detta var en inpuls handling som jag trodde skulle vara enkel, mc:n var nybesiktad och godkänd i Sverige och veteran när jag passerade gränsen.
Biltilsynet vill då ha dokumentasion på ljudet, det har inte den Svenska eller den Norska Honda importören och bägge säger att det troligen inte finns då det inte var något krav 1981. Men det räcker inte för BILTILSYNET, dom skall ha det!!! Helt oförstårligt för mej.
Orginal dämparna heter HM449 men dom var dessvärre bytta på min MC så jag beställde BES144L från Brituro Silencers Ltd i England. Har pratat med Brituro Silencers som säger att dessa ljuddämparna är producerade efter samma ritningar som Honda orginal dämpare och är därför identiska, förutom att det inte står HM449 på dem.
Någon som vet vilket/vilka tal jag saknar? Om talet som BILTILSYNET tycker är så viktigt redan finns där ute så tror jag att Brituro Silencers kan vara behjälpliga med ett dokument som beskriver vad BILTILSYNET menar dom behöver. Funkar det kan jag lägga ut dokumentet för andra som har behov för det.

Kanske någon har orginal dämpare att hyra ut eller sälja? med orginal dämpare så er allt ok för BILTILSYNET, då behöver dom inget tal i sina papper. ;D

Allternativt är det någon som kan tipsa mej om en ljudtestare i østlands området som BILTILSYNET accepterar.
matsdahlstrom@msn.com

Odd Melgård

• Newbie
  • *
« Svar #7 på: 11. Mai 2014, 00:22:11 »
Hei. Vet det er lenge siden du la ut dette, og håper du fikk godkjent din MC i mellomtiden.
Jeg har akkurat hatt visning på min Honda CB750 som jeg har importert fra Sverige. Den har en MOTAD 4-1 potte som ble godkjent der og da ved visning. Jeg hadde med gokjenningspapirer fra Vegvesenet som Magasin.net ga meg sammen med eksosanlegget. Det var aldri noe problem med dette da lyden fra eksos/motor er helt fin, bedre enn orginal faktisk. Jeg ville foreslå at du får med en erklæring fra din leverandør av eksossystem at de har samme verdi som orginal og ta visningen av din MC ved Kongsvinger vegstasjin. Der har de kompetanse og innsikt.
Mvh.Odd