Skrevet av Emne: flytte annonsene inn på forumet?  (Lest 11413 ganger)

airone

• Full Member
flytte annonsene inn på forumet?
« på: 07. Desember 2011, 23:27:16 »
Mulig dette har vært oppe før, men jeg opplever det som ganske så upraktisk at kjøp/salg ikke er en del av forumet.
En ting er at kjøp/salg er med på å trekke medlemmer inn på forumet, og skaper mer liv, men minst like viktig, er at man har mulighet til å se hvor gamle nnleggene er, og det er mulig å stille spørsmål ang annonsert vare.
Dagens annonseside fungerer kanskje, men den kan, IMNSHO bli mye bedre som en integrert del av forumet.
V65 sabre 84 mod
V65 sabre 85 mod
VF1000 F 84 mod
VF750 S 83 mod
ST50 Dax 72 mod

torlil

• Jr. Member
  • **
Sv: flytte annonsene inn på forumet?
« Svar #1 på: 09. Desember 2011, 18:31:41 »
Helt enig om utfordringene rundt Annonser på Hovedsiden.  Der er det opplagt og selverfart ganske bingo-lotto å henvende seg til annonsøren av f. eks en sykkel.   Har ennå til gode å få noe svar, så da kan man kanskje gjette seg til at man ikke gidder å engasjere seg lenger fordi gjenstanden er jo solgt...    Derfor er dato en selvskreven input for å i det hele tatt få mulighet til å bruke denne markedsplassen, som til alt overmål er gratis.

Godt innlegg Airone!! ;D

SveinT

• Administrator
  • Hero Member
    • Klassisk V4 infoside
« Svar #2 på: 11. Mars 2012, 01:20:58 »
Sitat
Mulig dette har vært oppe før, men jeg opplever det som ganske så upraktisk at kjøp/salg ikke er en del av forumet.
En ting er at kjøp/salg er med på å trekke medlemmer inn på forumet, og skaper mer liv, men minst like viktig, er at man har mulighet til å se hvor gamle nnleggene er, og det er mulig å stille spørsmål ang annonsert vare.
Dagens annonseside fungerer kanskje, men den kan, IMNSHO bli mye bedre som en integrert del av forumet.

7 desember er jo en stund siden nå. Vil bare støtte forslaget.

--------------

Edit:  Jeg la inn en annonse selv i desember 2011, den er nå i dag den 17.03.2012  nr 17 fra toppen.
Desember er jo en stund siden, men totalt finnes det jo 133 annonser der, kun rundt 12-15 stk er da fra 2012.
« Siste redigering: 17. Mars 2012, 21:41:01 av SveinT »

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #3 på: 08. April 2012, 16:06:09 »
Det er et par grunner til at Markedsplassen er på websidene og ikke på forumet:

1. Vi ønsker å trekke oppmerksomheten også mot websidene, siden det legges ut annen viktig informasjon der. De mest aktive forumbrukerne er ikke nødvendigvis innom websidene.
2. Forumet er først fremst ment som et teknisk møtested, hvor man kan få svar på tekniske spørsmål om sin modell - for medlemmer...
3. Dato på annonser kan være ok, og kanskje fikser vi det, men er det egentlig noe poeng? Lar du være å ringe på en del du trenger, bare fordi annonsen er gammel? Eksisterer   
    annonsen, skal i prinsippet også delen fortsatt være til salgs.
4. Det er mange sløve som ikke sletter annonser når varen er solgt, men blir det noe bedre om den ligger på forumet?
5. De fleste som legger ut annonser, er ikke de ivrigste på forumet. De ville antakelig heller ikke deltatt til å skape mer liv på forumet.
6. Du får ikke mer svar på spørsmål vedrørende en annonse på forumet enn på webben, tvert i mot. Ved enten å ringe som alltid er det beste, eller å sende mail, får du som regel
    svar. Forventer du at å sende et spørsmål på forumet om annonsen ligger der, er det en veldig passiv handlig dersom du virkelig vil ha delen.
7. Svein skriver at hans annonse fortsatt er nr. 17 fra toppen. Du kan ikke trekke den konklusjonen at da er det bare de du ser over denne annonsen som er alt som er lagt inn
    etter denne. Noen sletter annonsen etter et salg, og da er den jo ikke synlig lenger. Det kan teoretisk ha vært 1000 annonser i 2012 lagt ut etter Svein sin, dersom alle selgere
    har vært flinke og faktisk slettet annonsen. Dette med å slette annonsen blir ikke noe bedre eller værre om annonsene er på webben eller forumet.

Vi er åpne for å vurdere dette, men endringer gjøres ikke før vi har samlet inn som mange synspunkter for og i mot. jeg er klar over at mange synes at det er kulere å ha det på forumet, men kulhet alene er ikke nok ;)

Webmaster

airone

• Full Member
« Svar #4 på: 08. April 2012, 16:25:53 »
Og holdningen til nye ideer, er vel også noe av grunnen til at jeg ikke akkurat bruker mye tid på dette forumet heller.
Jeg har fulgt med på annonsesidene i et års tid, og veldig mange av annonsene har ligget der siden januar 2011 eller før.
Svein er selv webmaster ( og det er for så vidt jeg også), så disse ønskene til endring er ikke tatt ut avlse lufta, men basert på erfaring over flere år.
At driverne av et klubbforum synes det er naturlig å ikke svare på denne typen innlegg før det hat gått 5måneder siden trådstart er en ting, å være overbærende nedlatende overfor forslagsstillere/spørsmålstillere er bare feil.
Da er det mer alright å si rett ut at man ikke ønsker innblanding fra andre, og at forandring o en hovedregel ikke er ønsket, ei heller innblanding fra uteforstående medlemmer.
V65 sabre 84 mod
V65 sabre 85 mod
VF1000 F 84 mod
VF750 S 83 mod
ST50 Dax 72 mod

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #5 på: 08. April 2012, 22:11:13 »
Vi som sitter i klubbens styre, og jeg som drifter web og forum, har ikke dette som fulltids arbeid. Det kommer på toppen av av det hele, i tillegg til famile. Vi har et åpent sinn for endringer, men synes at det er fornufig å høre andres synspunkter og ikke minst argumenter for disse. Skal vi først gjøre endringer, tar dette alltid av vår tid og av og til følger det kostnader med. Derfor er det fint å drøfte dette først, vurdere forslag og ta beslutninger på et best mulig grunnlag.

Jeg ser også positive sider ved å ha annonser på forumet, men har stilt noen spørsmål som det er greit å lufte. Det er min jobb og se det fra flere sider, og ber derfor om kommentarer slik jeg har gjort her og håper på svar i fra flere. Det hadde vært hyggelig om du som startet tråden, også hadde tatt deg tid til kommentere disse og begrunne dine synspunkter, slik at det vi alle har intersse av drives videre. Dine tanker om at vi ikke er åpne for nye ideer, har gledelig nok ingen sammenheng med virkeligheten ;)

Svein kjenner jeg godt og han er konstruktiv i de dialoger vi har, han hjelper også til med å administrere forumet.

Webmaster

SveinT

• Administrator
  • Hero Member
    • Klassisk V4 infoside
« Svar #6 på: 26. Januar 2014, 14:50:33 »
Heisann.
Nå drar jeg jammen i gang nytt liv i denne tråden,
etter snart 2 år  ;D

Dette fordi vi av og til trenger en konstruktiv diskusjon.
Slikt skjer jo også på Årsmøtet.
Jeg hadde planer om å dra dit i går.
Men borti 40 mils kjøring T/R til Mortens kro et stykke nord for Oslo i delvis snøvær gjorde sitt til at jeg avsto.

Det er fortsatt medlemmer som ønsker forandring på dette
med kjøp & salgsannonser vet jeg.

For hvordan har dette utviklet seg ?
Jo, den separerte Markedsplassen med eget login blir jo brukt,
men tidspunkter for når annonsen er lagt inn mangler.
Har i dag fått nye meldinger om rot ved salg,
pga en alt for gammel annonse der.

Samtidig ser en at det på forumet mer eller mindre tilfeldig hvor,
blir postet kjøp og salgsannonser inne blant andre tema.

Så nå finnes det annonser to steder.

Det bør gjøres noe med dette.
Selv mener jeg at Markedsplassen bør legges ned,
og at annonsene bør inn på forumet.
Jeg er ganske sikker på at annonsene ville få økt besøk.
Men det er jo styret som bestemmer...
Ser en seg litt rundt på andre mc-sider med forum,
så er det integrert kjøp & salg på selve forumet.

Jeg er også ganske sikker på at Chcn-forumet ville få økt aktivitet,
for privatannonsører ville jo samtidig sett om det var noe nytt av
interesse der. Dette er jo også påstander og synsing så klart  ;)

Det om å trekke oppmerksomheten mot websidene :
Et forum er etter min mening stedet for kortere og mange meldinger,
og ikke minst tilbakemeldinger. (Selv om det finnes unntak)

Man kan f.eks bruke forumet til å "reklamere" for artikler
og saker som ligger på selve websiden, i mye større grad enn nå.
Med link så klart.
Dessuten burde blad og web jobbe litt tettere sammen,
i alle fall mht til deling av enkelte artikler.
Så kan man legge inn ny tråd på nye pdf-artikler også fra bladet,
og så kan tråden brukes som kommentarfelt for akkurat denne artikkelen.
(Merknad / reklame for dette også i bladet )

Bruk forumet til å skape engasjement
og trekke oppmerksomheten mot artikler på websiden...
Også større tekniske artikler som kan legges som "prioritert"
slik at de ikke blir borte i mengden etter hvert.

Jeg har selv et eget forum i phpBB hvor man kan legge til
automatisk sletting av tråden. Dette bruker jeg på kjøp og
salg. Annonsetråden forsvinner automatisk 30 dager etter at
siste innlegg er skrevet. Mulig at SMF ikke har dette valget.

Er ellers enig i at det å sende mail på en annonse når
telefonnr står der, er en halvhjertet handling, for det
er jo ikke alle som har satt opp mailen på en hypermoderne telefon.
Det å ringe er fortsatt det sikreste om en vil først i køen .
I alle fall når selger bor her i landet  :)
« Siste redigering: 26. Januar 2014, 15:19:11 av SveinT »

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #7 på: 27. Januar 2014, 11:00:24 »
Hei Svein,

Takk for at du har tatt deg tid til å kommentere dette med annonser på forumet. Jeg skal først ta meg tid til å sette meg inn i hva du skriver og svarer etterpå. Akkurat nå er det litt travelt, har vært og er syk, jobber hjemmefra for første dag på en stund i dag. Jeg var heller ikke på årsmøtet på grunn av sykdom, og jeg skal også på reise i 14 dager så snart jeg er frisk. Derfor vil det ta litt tid før jeg er tilbake. Det viktigste argumentet jeg leste, er kanskje at det vil dra flere som ikke er på forumet i det hele tatt, over dit. Om de vil bidra noe videre, er jeg usikker på.

Vi har snakket litt om å modernisere webben/forumet, for vi ser at det er en ny type brukere som dukker opp, flere yngre er aktive og det er veldig positivt.

Lars

CBBC

• Hero Member
« Svar #8 på: 04. Februar 2014, 22:13:56 »
Jeg har ikke tenkt å kommentere dette med kjøp/salg nå.
Men jeg har selv tenkt at det bør, som Svein også skriver, være en tettere - toveis-kopling mellom forumet og medlemsbladet. Det gjør ikke minst muligheten mye større for å få egne diskusjonstråder i forlengelsen av en artikkel i bladet.
Så er det viktig at det skal være opplagte fordeler med å være medlem i klubben, kontra det å bare "stikke" innom forumet som gjest. Det kan lett løses feks gjennom at pdf-filer av tidligere numre/artikler ikke legges ut før tidligst når siste nummer er sendt ut i posten.

Men her har vi altså noe nytt og spennende å utvikle :-)
Kjør KLOKT !

mvh
Bjarne H. Christiansen
CT70 (1972) - CB125T(K3, 1971) - CB350T(K4, 1972) - CB650z (1982) - GL1000Ltd (1976)

SveinT

• Administrator
  • Hero Member
    • Klassisk V4 infoside
« Svar #9 på: 11. Mars 2014, 11:16:34 »
Sitat
Lars skrev 27. januar 2014 :
Vi har snakket litt om å modernisere webben/forumet, for vi ser at det er en ny type brukere som dukker opp, flere yngre er aktive og det er veldig positivt.

Sitat
Bjarne skrev 4. februar 2014 :
Men jeg har selv tenkt at det bør, som Svein også skriver, være en tettere - toveis-kopling mellom forumet og medlemsbladet. Det gjør ikke minst muligheten mye større for å få egne diskusjonstråder i forlengelsen av en artikkel i bladet.

Så er det straks midt i mars, og våren er plutselig her i nedre Telemark !  :-)
Lars, er det snakket noe konkret eller bare løst om dette, om moderniseringen skal skje i år ? Er bare positivt interessert i dette som ble skrevet.

Bjarne :  Redaktør Morten er nok positiv til nye innspill, det hender jeg taster litt med ham også.
En kobling mellom blad og web er veien å gå, og etter mitt syn nødvendig for å øke aktiviteten.
Kanskje han stikker innom her og skriver litt ..  :-)
« Siste redigering: 11. Mars 2014, 11:21:08 av SveinT »

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #10 på: 11. Mars 2014, 11:58:21 »
Vi har styremøte i morgen, så jeg vil ta opp dette da.

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #11 på: 14. Mars 2014, 15:13:40 »
Hei igjen,

Her er en tilbakemelding vedrørende de ønsker som har vært nevnt innledningsvis i denne tråden. Dette har vært behandlet i siste styremøte 12.3.14.

Vi kan i prinsippet skille mellom to typer nett-forum.

1. Forum uten tilknytning til en klubb, som f. eks SOHC4. Der finner du alt, også annonser.
2. Forum med tilknytning til en klubb med egen web, som vår CHCN. Disse har en policy på hva som vises på web og forum.

Målsetningen med disse forumene har mange ting til felles, deriblant utveksling av alle mulige erfaringer og spesielt tekniske spørsmål, samt vise fram ting man holder på med.

Klubber med eget forum som vår klubb, må ivareta interessen for både web og forum, dvs. ha en strategi for hva hver av dem skal inneholde. Det vil ikke tilfredsstille alle brukere, men forhåpentlig være akseptable for de fleste. Vi har antakelig mange forum medlemmer som ikke er klubb medlemmer og det er greit. Med det følger en strategi som tilsier at vi ikke ønsker at alt skal være like tilgjengelig på forumet, lik det et fullt betalende klubb medlem skal ha tilgang til. Nå har vi valgt at også websidene inntil videre er åpen for alle, vi har ingen innlogging for medlemmer. Det har sammenheng med at vi ønsker å innlemme flest mulig som er glade i klassiske Honda i våre aktiviteter, se annonser, kunne kontakte modellansvarlige osv. Det er det slett ikke alle klubber som gjør. Likevel ønsker vi selvfølgelig at så mange som mulig av forumbrukerne melder seg inn i klubben og på den måten gir et bidrag til driften av både web og forum som er en kostnad for klubben. Medlemmer har i tillegg også andre fordeler ut over dette med web og forum.

Styret mener på denne bakgrunn at annonser fortsatt bør ligge på web. En annen årsak er at bildevisningen er bedre på web, du kan laste opp bilder med langt bedre oppløsning og det er naturlig at kjøp og salg er å finne på klubbens websider. Det er mange klubber som gjør det på samme måte. Det er riktig at du finner kjøp og salg på diverse forum også, som for eksempel SOHC4, men de har ingen "klubb-web". Vi ønsker fortsatt at oppmerksomheten skal rettes mot websiden ved at annonser er der. Vi skal huske på at klubben også har mange medlemmer som ikke bruker forumet, og de vil finne annonsene der de forventer at de skal være.
Annonsene vil også være en grunn til at man går til websidene hvor annet også presenteres. Vi skal imidlertid se om vi ikke kan få lagt inn dato for når annonsen blir registrert og at de slettes etter automatisk etter en gitt tid.

Styret er enig i at en sterkere knytning mellom web og forum er en fordel. Dette kan gjerne gjøres ved at tidligere publiserte artikler i magasinet vårt legges ut på web, med en link på forumet til artikkelen. Artikkelen kan deretter bli en tråd som kommenteres på forumet. Hvilke artikler og hvor nye de er, må vi vurdere for hver gang. Det skal heller ikke bli slik at forummedlemmer som ikke er klubbmedlemmer, ikke gidder å melde seg inn fordi de kan innhente all info på nett via forumet likevel. Kunsten blir å balansere det slik at de ser en nytte av å melde seg inn.

Til syvende og sist blir den største utfordringen når det gjelder web, å gjøre den mest mulig levende ved at den til stadig fornyes med hensyn til innhold. Da mener jeg bilder, artikler, aktiviteter osv. Til det trenger vi også bidrag fra så mange som mulig, på samme måte som vi trenger stoff til magasinet vårt.

Selv starter jeg alltid med å gå til websidene, se hva som skjer der inkludert annonser, deretter velger jeg forumet fra menyen og følger litt med der ;)

Mvh
Lars Eriksson
Webmaster og styremedlem

« Siste redigering: 14. Mars 2014, 15:18:00 av Lars »

CBBC

• Hero Member
« Svar #12 på: 14. Mars 2014, 15:35:16 »
Takk for ryddig og grei tilbakemelding, Lars.
Jeg deler sysnpunktet på dette med annonsesidene og at det også må være en del stoff som er ekslusivt for klubbmedlemmer.
Jeg vet at mange også er opptatt av det når de vegrer seg for å legge ut all verdens info og bilder av sakene de måtte ha stående i garasjen...
Håper at den tettere koblingen mellom web/forum og stoff i medlemsbladet skal føre til enda mer aktivitet og stofftilgang begge veier  :)
Igjen, takk for oppdateringa.
Kjør KLOKT !

mvh
Bjarne H. Christiansen
CT70 (1972) - CB125T(K3, 1971) - CB350T(K4, 1972) - CB650z (1982) - GL1000Ltd (1976)

airone

• Full Member
« Svar #13 på: 14. Mars 2014, 15:42:24 »
Ikke overraskende,  men allikevel en trist,  og feil, avgjørelse.
Dagens kjøp og salg side på nettsidene er håpløst utdatert, veldig lite brukervennlig, og så statisk at jeg føler meg hensatt til 1993.

Det positive må være at man faktisk ønsker økt bruk av forum og nettsider.
problemet er at nettsidene er statiske,  ulogisk/lite intuitive å navigere i, og inneholder lite stoff/info, om du har vært innom iløpet av de siste 6-12 månedene.
forumet derimot har interessante diskusjoner,  God info,  men mangler det som faktisk vil trekke brukere: Kjøp og salg.
kompetansenivået på Web/Internett-ommunikasjon virker ikke å være styrets sterke side,  iallefall er det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest forrige innlegg.
Med tanke på at det er en jobb til 40-50000,- eks mva å komme i nærheten av det styrets ambisjoner for nettsidene tydeligvis er,  pluss at man er avhengig av noen til å fylle sidene med innhold,  og at man vanskelig kommer utenom en form for forum struktur for å få til et fungerende kjøp og salg-system, må jeg bare spekulere i hvorfor man ikke er villig til å flytte kjøp og salg til diskusjonsforumet, og lukke forumet for alle andre enn medlemmer inntil man har skaffet seg kompetanse/frivillige med kompetanse,  og tid,  til å gjennomføre de ambisjoner man har for nettsidene.

Slik det er i dag, er kjøp og salg uinterresant fordi det er umulig å vite om annonsen er 1 uke gammel eller 3 år. Det er en kommunikasjonsform med selger/kjøper som var moderne på nettsider i 1995, og man mister muligheten til å se andres spørsmål til selger,  som allerede er stilt,  noe som definitivt et med på å gjøre kjøp og salg tryggere,  raskere og bedre
nettsidene er lite interessante utover å finne info om treff og kontaktinfo til klubb,  styre og kontaktpersoner,  og forumet lider under alt dette.

konklusjonen må bli at styret med sitt vedtak viser at man ikke tar Internett og sosiale medier seriøst, eller ikke er villig eller har kompetansen til å utnytte Internett og sosiale medier til klubben og medlemmenes beste.
V65 sabre 84 mod
V65 sabre 85 mod
VF1000 F 84 mod
VF750 S 83 mod
ST50 Dax 72 mod

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #14 på: 17. Mars 2014, 14:50:57 »
Hei Airone,

Jeg forstår at du har synspunkter vedrørende vår web og vårt forum, som ikke sammenfaller med slik dette er per i dag. Jeg er også sikker på at din synspunkter er velmente med tanke på at ting kan forbedres. På noen av punktene er jeg helt enig med deg, andre ikke like enig.

For det første har du helt rett i, at en webside vil være mest spennende og interessant dersom det kontinuerlig skjer oppdateringer der, på samme måte som på et forum. Men det krever ganske mye å lage en webside som er dynamisk, i den forstand at du finner mer enn de faste opplysninger som planlagte aktiviteter, kontaktpersoner for modeller, styret, påmeldingsskjema osv. Til dette dynamiske arbeidet har vi begrenset ressurser i form av tid og stoff, siden dette ikke er en web a la VG for å ta et ytterpunkt. Vi har ikke "journalister" og korrespondenter til å komme med daglige bidrag og bilder. Men det er akkurat det som skjer på forumsidene, der dukker det opp tråder som mange synes det er interessant å følge, de kommenterer og legger ut bilder. Derfor vil forumsidene alltid bli mer dynamiske og levende. Du har rett i at det vil generere enda mer trafikk til forumet dersom annonsene også legges der, men vi ønsker altså å styre en viss del av oppmerksomheten inn til websidene. Så får det være at vi per i dag er uenige om det valget, vi er sikre på at det ikke reduserer interessen for forumet når det gjelder slike tråder som faktisk er der i dag. I bunn og grunn handler dette om bekvemmelighet, det å finne mest mulig på ett sted og således raskt navigere dit man vil.

I denne sammenheng, har vi også flere hensyn å ta. Vi har en stor spredning i vår medlemsmasse, alt fra de som nettopp har tatt lappen og superaktive internettbrukere til pensjonister, og det betyr at for noen er det mer enn nok å forholde seg til vår web. Andre liker mer intensiv kommunikasjon og de er ofte aktive på forumet. Alle finner annonsene uansett. Du har et poeng i at dersom annonsene er på forumet, kan du evt. følge en tråd dersom det stilles spørsmål om en sykkel eller annet som er til salgs. Det kan være interessant, men når det gjelder kjøp av sykkel, er det kun en ting som gjelder: Du må se, høre og kjøre den selv. En fordel med annonser på web, er at du kan laste opp bilder med mye bedre oppløsning slik at du lettere ser detaljer på den gjenstanden som annonseres.

Å avslutte web, til fordel for et lukket forum for medlemmer slik du foreslår, er ikke en aktuell policy for klubben. Vi ønsker at alle som har glede av klassiske Honda motorsykler, skal finne fram til oss og forhåpentlig ha nytte av oss, spesielt ønsker vi de yngre velkommen. Erfaringer viser at det funger, men vi vet at vi alltid kan gjøre ting bedre.

Når det gjelder å gjøre ting bedre, så er det fint at du har synspunkter på det du mener ikke fungerer. For at vi faktisk kan gjøre noe med det, vil vi sette stor pris på at du konkret peker på hva du mener kan forbedres.  

Markedsplassen med annonsene våre har per i dag ikke dato for når annonsen ble opprettet. Det kan på en måte være interessant å vite det, i hvert fall dersom man ikke har til intensjon å se på annonser som er "gamle". De gamle annonsene kan være, og er sannsynligvis noe som selger har glemt å slette etter et salg. Men det kan også være at det som selges ikke er så interessant for de fleste, og kanskje ikke interessant i dag for du vet ikke at du trenger det en gang. Men så står du midt i et nytt prosjekt og mangler kanskje akkurat den delen som har ligget på Markedsplassen i 7 måneder. Litt hypotetisk, men sånt vet jeg skjer, og nettopp derfor bør man ringe selger likevel. Vi har nå rettet en forespørsel til vår plattformleverandør hva det vil koste å legge inn dato for opprettelse av annonse, samt at annonser kan bli slettet automatisk etter en gitt tid.

Styret tar selvfølgelig de muligheter internett gir seriøst, ellers så hadde vi jo ikke hatt web og forum, men det betyr ikke at vi har ambisjoner om å ligge i teten på alle mulige måter.

Mvh
Lars Eriksson
Webmaster
« Siste redigering: 17. Mars 2014, 14:59:26 av Lars »