Skrevet av Emne: Gjøre Forumsiden tilgjengelig kun for medlemmer?  (Lest 8164 ganger)

Trixie

• Newbie
  • *
Gjøre Forumsiden tilgjengelig kun for medlemmer?
« på: 21. Mars 2013, 11:49:18 »
Hva med å gjøre forumsiden tilgjengelig kun for medlemmer?

Det kan være med på å få et mer aktivt engasjement , man får et visst vern rundt fotografier av mc n
og eier etc, dette skaper en større åpenhet og trygghet for de som gjerne ønsker og bidra men som idag kvier seg litt for dette.

slik det er nå kan hvem som helst lese forumsidene uten å være registrert.

Hva er stemningen for dette?
« Siste redigering: 21. Mars 2013, 12:29:17 av Trixie »

Lathans

• Newbie
  • *
Sv: Gjøre Forumsiden tilgjengelig kun for medlemmer?
« Svar #1 på: 21. Mars 2013, 14:43:32 »
Jeg for min del var innom en del ganger og leste litt før jeg registrerte meg her. Å få en liten idè om at her kunne det være nyttig informasjon å hente for en nybegynner var nok med på å gjøre at jeg valgte å registrere meg.  :)

Trixie

• Newbie
  • *
« Svar #2 på: 21. Mars 2013, 15:00:06 »
Ja, sånn var det for meg også.

Men veldig synd å gå glipp av inspirerende bildeserier av både mekk og sykkel fra de gjerne ønsker men som føler at de blir vel eksponert og dermed lar være.

Tenker på alternative ideer for å få HC folket til å dele mer og øke engasjementet på forum.

- Delevis lukka?

Andre innspill ? :)

« Siste redigering: 21. Mars 2013, 15:01:58 av Trixie »

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #3 på: 22. Mars 2013, 09:01:41 »
Jeg deler gjerne ut bilder og info om mine prosjekter, har litt om min GL 1000 på forumet nå. Jeg tror ikke det handler om bekymringer for å vise seg fram, men heller et spørsmål om folk gidder å ta bilder og skrive om hva de gjør. Det er heller ikke nødvendig at alle gjør det, men veldig morsomt om det finnes 2-3 tråder på prosjekter folk holder på med. Kommer til å oppdatere mitt prosjekt med nye bilder i løpet av påsken.

speedyandypandy

• Sr. Member
« Svar #4 på: 24. Mars 2013, 14:10:52 »
Det burde gå ann å sette forumet opp slik at det er kun registrerte brukere som kan se bilder, mens resten av verden kan se alt det andre i trådene....
Kunne jo være et kompromis slik jeg ser det, potensielle medlemmer kan lese å få info og Trixie kan legge inn bikinibildene å vite at det er kun regristrerte brukere som nyter godt av dem  ;D
Det er svingene i enden av rettstrekke som er moro

Lars

• Administrator
  • Hero Member
  • CB 350 F
    • Hondahobby
« Svar #5 på: 25. Mars 2013, 08:55:15 »
He, he, he, ja får vi en slik fordeling skal jeg nok organsere forumet med en privat og en offentlig del :D

sheim

• Jr. Member
  • **
  • CB450 K2 1969 , CB 1100F Bol D'or 83 og 85 mod
« Svar #6 på: 18. April 2013, 21:06:49 »
Min mening er at forumet skal være eksklusivt og kun for medlemmer. Hovedsiden gir et godt innblikk i klubben og gir tilgang til mange ting, og man kan kanskje i større grad være flinkere til å markedsføre klubben her. Dere som administrere siden kan jo plukke ut emner fra forumet og som ligger der en en tid for så å legge ut et nytt tema for å skape en interesse for klubben og forumet. Vil tro at mange medlemmer vil være positive til at ting blir lagt ut en periode på hovedsiden. Det kan være en streng i et emne en gang og kanskje noen bilder en annen gang.

Har også sett på noen andre nettsider at alle overskrifter fra temaer/emner fra forumet blir lagt ut på hovedsiden for å skape interesse. Spørsmålet er jo hvor mye ressurser man er villig til å legge i det også. Håper Dere som bruker tid på dette får betalt for noe av den jobben dere gjør for det er mer arbeid med det en de fleste tror.

Som medlem så er jeg veldig fornøyd slik det er nå også, hilsen Svein A 

Svein Arne Heim :-)<br />CB450 K2 1969 mod, CB 1100F Bol D'or 83 og 85 mod

SveinT

• Administrator
  • Hero Member
    • Klassisk V4 infoside
« Svar #7 på: 26. Januar 2014, 13:23:12 »
Sitat
Hva med å gjøre forumsiden tilgjengelig kun for medlemmer?
Det kan være med på å få et mer aktivt engasjement , man får et visst vern rundt fotografier av mc n
og eier etc, dette skaper en større åpenhet og trygghet for de som gjerne ønsker og bidra men som idag kvier seg litt for dette.

Hei, en kommentar herfra, ulovlig sent etter at tråden ble startet  ;D

Det er fullt mulig i de fleste forumtyper å tildele ulik tilgang til emner, slik at ikke alt kan leses av besøkende som ikke er innlogget.
Slik er det jo også på dette forumet.
Det er også mulig å lage en rangering av forummedlemmer, for her i dette forumet finnes det to typer registrerte brukere,
de som er betalende medlemmer i CHCN, og de som ikke er det.  
Dette er kun et ekstra valg som må gjøres av de som godkjenner nytt medlem, men dette krever jo et samarbeid med den i klubben som mottar innbetaling.
Siden må jo dette sjekkes over hvert år ved fornyelse av medlemskap. Dvs. en del merarbeid.
Likevel hadde det jo vært veldig ok å fått et symbol ved sitt brukernavn som viser at man er betalende medlem  ;)
Samt medlemsnummeret.  

Og ja, jeg også er opptatt av å ikke spre alt for mye informasjon som kan spores av tilfeldige helt inn i verkstedet hvor man lagrer "perlene" sine.
Vel, kjeltringer ønsker som regel å stjele nyere motorsykler, og siden de er vanskelige å starte uten originalnøkkel så finnes det mange historier
der det skjer innbrudd hjemme når eier er på jobb, nøkkel og mc stjeles etter f.eks en salgsannonse på finn.no , (Eller i forbindelse med "prøvekjøring" ved privatsalg)
Men det skjer dessverre av og til at eldre motorsykler stjeles også.
Jeg husker en historie fra noen år tilbake, fra sørvestlandet mener jeg, der en Suzukieier ble frastjålet sin GS750, som akkurat var ferdig nyrestaurert.
Den ble brukt til å kjøre cross i skauen med blant annet, så det var ikke greit for eieren å finne igjen restene ...

Så det er jo en grei tanke, det å ikke legge ut alt for mye informasjon om hvor syklene er parkert. Det å sladde kjennemerket på bilder når dette ligger på nett
synes jeg også er veldig greit. Nå i dag er det jo bare å sende reg.nr til 2282 så dukker informasjon om eier opp.

« Siste redigering: 26. Januar 2014, 13:25:30 av SveinT »